DISEMBER DATANG LAGI...AKU RINDU AKAK

morning guys...
harini masuk sudah bulan disember bagi tahun 2012
bermakna aku akan teringat kembali berbagai episod kehidupan
yg aku jumpa sepanjang hidup aku dibulan disember ini dan disember yg telah lalu...
tahun lepas pada 25 disember aku telah kehilangan orang yg aku sayang
dia pergi untuk selamanya dan meninggalkan semua kenangan bersama disisiku...
ye..bila tiba saat tu aku rasa seakan dia masih lagi disisi..
memandangkan 25disember adalah hari cuti awam
kami akan berkumpul bersama -sama sekeluarga.
dia akan menyerikan hari hari sepi aku
bila bersama ada saja suka duka yg kami kongsikan
waktu itu seakan dunia milik kami berdua..
kadang-kadang kami gelak terbahak-bahak
sampaikan mama tegur..ishh anak dara mana boleh gelak camtu...
kadang-kadang kami gaduh hal yg remeh..
kongsi lippy pun bergaduh bila berebut nak online..
masing-masing  berebut nak berchatting dgn si buah hati..
dan yg selalu mengalah ialah dia...
aku lah yg selalu menang hurmm nakalnya aku..
jadi sebak bila ingat semula kenangan tu ..
tapi dia memang adil...
mungkin sebab aku lebih muda dari dia...
maka dia lebih rela mengalah...
untungkan jadi adik-adik ni ,rugi jadi akak-akak ni
ah no komen lagi sebab aku pun ada adik jugak!!
dengan dia maybe aku menang  tapi dengan adik aku ..
aku pulak kena mengalah hmmm...


kak...dah setahun akak pergi meninggalkan kami...
tinggalkan kenangan semua kita
tinggalkan aku sengsorang disini...
blog akak aku jaga dah macam blog  aku ..
profile akak aku simpan dah macam profile aku jugak
walau pada mulanya agak sukar untuk aku menjadi akak.
tapi lama kelamaan aku boleh menjadi akak dan akhirnya...
tak siapa pun yg tahu yg akak sudah tiada lagi...
dan akak kini ialah aku...


kak...
kawan-kawan akak memang baik,sangat-sangat baik.
kekasih akak memang penyayang,terlalu penyayang kak.
patutlah akak tak nak mereka tahu akak dah tiada..
akak nak pemergian akak dirahsiakan.
akak tak mau semua orang yg sayang akak menangis sebab pemergian akak.
akak tak tahu hampir tiap malam aku menangis bila manjadi akak tau...


ye kak...
mereka tak tahu yg akak sebenarnya sudah jauh dari mereka
akak dah pergi kealam lain yg mereka pun belum sampai lagi...
akak pergi lah dengan tenang
sedang mereka disini biar lah bersama aku.
seperti mana akak bersama  mereka dahulu...
bersembang.. gelak gembira..mendengar masalah mereka
berkongsi pendapat.. berkongsi idea..
ah! macam-macam aku cuba untuk menjadi akak yg tulin!
pada mulanya memang perit untuk menjadi akak..
aku sering menangis kak
aku tak tahu yg akak begitu baik orang nya sehinggakan ramai yg sayang akak disana.
ada yg jatuh hati kat akak jugak walaupun mereka tahu yg akak sudah berpunya.
ada jugak yg sungguh-sungguh menghormati akak.
ohhh... mulianya hati mu kak..


kak...
kekasihmu...kini sudah menganggap yg kau dah benci kan dia
kerana aku tak mampu menyintainya
kerana cintanya bukan milik aku kak..
cintanya memang tulus hanya untuk akak.
mana boleh aku berlakon menjadi akak dalam soal cinta ini..
tiap kali bersama kekasih akak
aku cuba menjadi akak namun aku tak berdaya
aku lemah disitu
kak..maafkan aku ....
kini berbagai cara aku lakukan untuk kekasihmu melupakan mu kak..
maapkan aku ..aku memang tak mampu...


kak...
mama minta aku korban kan cinta aku demi akak
demi menjaga perasaan kekasih akak tu
ye kak..dengan perasaan yg sakit dan perit
aku menyuarakan untuk berpisah dengan orang yg baru aku sayang kak...
masa tu dunia aku jadi tambah gelap
dengan mood peperiksaan aku yg makin memuncak!
aku hanya pasrah..
berbagai helah aku buat
atas menjaga hati kekasih mu itu
kalau akak nak tahu
aku menyintai sahabat karib kekasihmu  kak.
mereka memang rapat sedari kecil lagi.
tetapi mama bangkang kerana pada mama
apabila aku bahagia dgn kekasih aku nanti
bagai mana pula perasaan kekasih akak tu?
maka dengan satu perbincangan dgn mama
aku ambil keputusan untuk meninggalkan kedua-duanya sekali gus.


kak...sakit kak bila berpisah...
siang malam air mata jadi teman
dia yg tak tahu apa-apa jadi kebinggungan
namun...aku yakinkan dia bahawa biar kami terpisah dalam cinta
tapi kami masih kekal dalam persahabatan.
kak... aku berkorban demi cinta kamu dgn kekasih mu!
demi mama!
demi menghurmati sesama muslim
demi semua..
atas arahan mama lagi
akaun yg dihadiahkan untuk kamu oleh kekasih akak tu
mama minta aku padamkan..
mama kata biar hilang semua kenangan kalian.
biar kekasih akak dapat kembali menikmati dunia baru
tanpa kenangan-kenangan silam yg perit.


ye kak...
aku kena turuti...mungkin awal tahun nanti
hadiah pemberian kekasih akak tu akan terpadam
dan aku mungkin tak akan bertemu sesiapa lagi disitu
dan dengan arahan mama jugak...
aku tidak dibenarkan berlaman sosial lagi kak....
kak....semuanya sudah hancur disini...
aku makin sepi.... kenangan setahun bersama akak yg aku sayang
al fatihah....

Comments