Skip to main content

MAMA DEMAM LAGI..

ma...
minggu ni dah masuk kali kedua mama demamkan?
ubat dah macam-macam mama telan
klinik pun mama dah pergi,
tapi demam mama masih tak kurang..
aku risau..
semenjak peristiwa haritu
mama nampaknya memang tak sihat
muka mama pucat lesi
bibir mama kering
selera mama dah mula berkurangan
kata mama dada mama sakit
tapi masa check up dengan doktor
doktor kata mama just demam biasa jek
mungkin kerana musim buah-buahan tu yg sakit senang datang..
tapi mama bukan ada banyak makan durian pun
apa lagi buah-buahan yg bermusim ni
sebab mama menang tak pemakan orang nya
tapi yg peliknya tu badan mama tetap semangat dan gebu :)
ma...
nak kena picit ke kepala mama ni? aku tanya mama
boleh jugak sayang,kepala mama sakit ni..
badan mama pun sakit-sakit...jawap mama
aku mula memicit kepala mama perlahan-lahan..
dan mama pun pejamkan mata tanda yg dia selesa dengan kerja aku
ma....aku bersuara lagi..
hurm... jawap mama sambil pejam mata
kenapa demam mama lama sangat ni?
selalukan 2-3 hari mama dah ok?
tah la sayang,mama pun tak tau
haritu dah ok, ni demam lagi ..bisik mama antara dengar dengan tidak.
ma.. kenapa?
aku mula menyoal mama dengan perasaan gementar
aku bimbang mama marah bila disoal banyak ketika dia sedang sakit..
kenapa ape???tanya mama
kenapa lepas aritu mama terus tak sihat ni?
aku jawap sambil memicit dahi mama pulak
tah la sayang... mama mengeluh
air mata mama mengalir ditepi matanya
satu persatu titisan air mata mama turun
aku jadi sebak..aku tak dapat nak bendung air mata aku jugak..
aku lap air mata aku dipipi lelaju agar mama tak tahu yg aku pun menangis..
tapi ma.. kita tak salah kan ? kita cuma jalankan amanah orang kan ma..
aku bersuara perlahan
ye sayang...tu yg kita kata tapi orang lain tak menganggap kita begitu...
suara mama tersekat-sekat sambil air mata mama turun makin laju..
aku masih lagi memicit kepala mama sambil menangis .
aku tahan air mata ni tapi ia nya masih turun
yg aku mampu hanya menahan suara tangisan aku dari terkeluar je..
sayang...
mama rasa inilah cobaan paling berat yg kita tempuh dalam setahun ni kan
mama ingat  ingin buat baik tapi inilah akhirnya
kita dibenci orang
kita dianggap penipu
kita di maki
kita dihina
mama sedih sayang...
mama terus menangis dan menangis
mungkin mama terlalu tertekan dengan peristiwa yg baru berlaku tempuhari
peristiwa apa? tak perlu aku nyatakan disini kerana ianya terlalu peribadi..
ma...
kalau kita berniat baik Allah akan bantu kita dengan cara apa sekali pun
dan kalau itu bukan kehendak Allah untuk kita,
maka Allah akan beri kita pertunjuk agak kita dijauhi dari benda yg tidak elok itu..
mama banyakkan bersabar ok.
jangan fikir yg bukan-bukan  lagi,
jangan fikir mama ada buat salah ke apa.
anggap je ada kebaikan atas semua ni.
apa yg perlu sekarang mama banyak berehat dan bersabar..
dan sambil tu kita sama-sama mohon dari tuhan agar diberi taufik dan hidayah untuk kita disini dan untuk mereka yg disana tu jugak ..in sha Allah...aaminnn~
ok sayang..mama kan cuba untuk kuat kan hati mam ni
walaupun sebenarnya mama memang tak kuat untuk tempuh benda-benda sebegini..
aku berhenti memicit kepala mama
aku peluk mama dan kami menangis bersama
sebab aku dah tak mampu menahan sebak yg aku pendam sedari awal tadi...
ma.. orang sayang mama tau... aku peluk mama erat-erat...
tengs sayang... dan episod itu berlaku dalam suasana pilu dan sayu
episod yg hanya kami je tahu sebab hanya kami yg mengalami situasi yg sebenarnya..
tengs to ALLAH untuk segalanya yg baru dalam hidup kami ini..
alhamdulillah~



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx