MASUKKAN AKAL


sampaikan salam cintaku padanya
walaupun terluka namunku masih sayang
ishh ..adira tu ...huhu
kalau dato david punya lagu aku dah kena sambong...''terima kaseeh '' hahahah
untungkan kalau ada insan macam lagu yg diatas
walaupun terluka namun dia tetap sayang
haishh... tapi biasanya dalam realitinya hidup kita ni
belum terluka pun orang dah tak sayang dah
hahaha ape la punya sengal... inaye orang namanya tu
sekarang memang zaman menginaya orang  agaknya la
aku tengok ape ke tidaknya hari2 ada je cerita orang kena inaya
kena bunuh
kena ragut
kena rompak
kena belasah
kena rogNroll *tak kuasa ku nak cerita
kena tipu duit simpanan
kena tipu dlm percintaan
kena maki
kena bahan
kena santau si nenek sihir
ah..macam-macam kenanya lah
kalau aku tak tau maybe korang lebih tau kot
yg penting semua yg diatas adalah yg aku betul betul tau
kenapa manusia menginaya manusia sendiri?
hanya satu sebab iaitu.. nafsu..
kerana nafsu manusia hilang pertimbangan
manusia lupa mana yg buruk mana yg elok
manusia hilang harga belas kasihan sesama insan
manusia lupa yg tiap perbuatan ada balasan
manusia lupa yg pekara yg dilakukan itu adalah satu kesalahan...
hmmm susah juga jadi manusia  ni kan. . .
kalau selalu hilang pertimbangan maka hilang lah harga diri tu..
pesanan buat aku jugak ni
berbaik sesama insan..tak ada ruginya. . .
go on . . .:)


Comments