Skip to main content

PENGAKUAN IKHLAS YG SEMPOI


awak . . .
saya tak tahu
apa yg bermain diminda awak sekarang
saya tak arif untuk menilaikannya
namun bila saya dalam keadaan
yg meruncing sekarang ni
awak mula menjauhkan diri dari saya
maka secara automatik
dapat saya tapsirkan bahawa 
ada yg tak kena antara kita . . . 
awak tak seperti dulu :'(
memang secara jujurnya kehadiran awak 
dalam hidup saya kali ini amat bermakna
lebih-lebih lagi setelah saya kecundang
dalam percubaan saya yg pertama...
awak yg banyak membantu
memulihkan semangat saya
awak yg menceriakan suasana suram saya
awak saja..ye awak saja yg mampu
namun . ..setelah awak luahkan isi hati awak
pada saya tempuh hari
persahabatan kita jadi lain..
antara sedar atau tidak
saya dapat rasa perubahannya...
memang awak hanya meluahkannya
ianya bukan bermaksud
awak memaksa saya
ye saya paham . . .
sangat sangat paham
tapi kalini
kehidupan kita dah berubah awak...
saya yg sedang kusut
menjadi tambah serabut
jiwa saya makin tersiksa
bukan saya tak mahu
menerima kenyataan ini
yg saya bakal menemui
teman pengganti
tapi sejujurnya
saya memang belum sedia
untuk semua ni lagi
awak . . 
saya tak memilih
dalam mencari pasangan hidup
asalkan dia insan yg sempurna
dimata manusia dan disisiAllah
cukup tanggung jawap sesama insan
maka sudah cukup buat saya...
bersama package sikap tolak ansur
dan kasih sayang itu
maka awak pun masih layak
disenarai dlm pilihan saya ni
tapi ...maaf awak...
saya belumboleh terima awak
buat masa ini
bukan saya tak mencuba
untuk menyintai awak
sumpah!! saya pernah berusaha
namun..ianya adalah gagal . . 
awak..saya hanya mampu
menyayangi awak
tapi saya tewas
dalam menyintai awak
janganlah berkecil hati
atau merasa rendah diri
antara kita masih ada lagi satu ikatan
kita hanya' close friend'  yg abadi
ye saya berjanji kat awak...
akan menjadi
teman setia awak . .trust me ...
memang perit untuk saya
meluahkannya sejujur ini
tapi mengertilah saya ikhlas
untuk persahabatan kita
mungkin nampak sulit
tapi kejujuran itu sangat penting
dan dari lubuk hati saya yg paling dalam ini
awak tetap antara insan
yg paling saya sayang dalam hidup saya
sebab awak lah insan
yg selalu memberi saya semangat untuk hidup
disaat saya makin lemah
dan tidak berdaya diperjalanan ini
awak....
andai kita masih lagi sahabat baik
hubungi saya bila awak memerlukannya 
kerana saya akan sentiasa
ada untuk bersama awak
walau awak bukan milik saya
yg sebenar-benarnya . . .
ye awak bukan milik saya...
awk milik dia  . . :'(


mood : sebak tanpa disedari air mata turun lesu dipipi



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx