PENGAKUAN IKHLAS YG SEMPOI


awak . . .
saya tak tahu
apa yg bermain diminda awak sekarang
saya tak arif untuk menilaikannya
namun bila saya dalam keadaan
yg meruncing sekarang ni
awak mula menjauhkan diri dari saya
maka secara automatik
dapat saya tapsirkan bahawa 
ada yg tak kena antara kita . . . 
awak tak seperti dulu :'(
memang secara jujurnya kehadiran awak 
dalam hidup saya kali ini amat bermakna
lebih-lebih lagi setelah saya kecundang
dalam percubaan saya yg pertama...
awak yg banyak membantu
memulihkan semangat saya
awak yg menceriakan suasana suram saya
awak saja..ye awak saja yg mampu
namun . ..setelah awak luahkan isi hati awak
pada saya tempuh hari
persahabatan kita jadi lain..
antara sedar atau tidak
saya dapat rasa perubahannya...
memang awak hanya meluahkannya
ianya bukan bermaksud
awak memaksa saya
ye saya paham . . .
sangat sangat paham
tapi kalini
kehidupan kita dah berubah awak...
saya yg sedang kusut
menjadi tambah serabut
jiwa saya makin tersiksa
bukan saya tak mahu
menerima kenyataan ini
yg saya bakal menemui
teman pengganti
tapi sejujurnya
saya memang belum sedia
untuk semua ni lagi
awak . . 
saya tak memilih
dalam mencari pasangan hidup
asalkan dia insan yg sempurna
dimata manusia dan disisiAllah
cukup tanggung jawap sesama insan
maka sudah cukup buat saya...
bersama package sikap tolak ansur
dan kasih sayang itu
maka awak pun masih layak
disenarai dlm pilihan saya ni
tapi ...maaf awak...
saya belumboleh terima awak
buat masa ini
bukan saya tak mencuba
untuk menyintai awak
sumpah!! saya pernah berusaha
namun..ianya adalah gagal . . 
awak..saya hanya mampu
menyayangi awak
tapi saya tewas
dalam menyintai awak
janganlah berkecil hati
atau merasa rendah diri
antara kita masih ada lagi satu ikatan
kita hanya' close friend'  yg abadi
ye saya berjanji kat awak...
akan menjadi
teman setia awak . .trust me ...
memang perit untuk saya
meluahkannya sejujur ini
tapi mengertilah saya ikhlas
untuk persahabatan kita
mungkin nampak sulit
tapi kejujuran itu sangat penting
dan dari lubuk hati saya yg paling dalam ini
awak tetap antara insan
yg paling saya sayang dalam hidup saya
sebab awak lah insan
yg selalu memberi saya semangat untuk hidup
disaat saya makin lemah
dan tidak berdaya diperjalanan ini
awak....
andai kita masih lagi sahabat baik
hubungi saya bila awak memerlukannya 
kerana saya akan sentiasa
ada untuk bersama awak
walau awak bukan milik saya
yg sebenar-benarnya . . .
ye awak bukan milik saya...
awk milik dia  . . :'(


mood : sebak tanpa disedari air mata turun lesu dipipi



Comments

Nour Adieb said…
larrr, jgn lah sedih. dah dah, jgn nangis ya
tHe SeMpOi GiRL said…
Adieb..
sangat sukar nak pujuk hati yg tengah keliru ... tengs awak..
Farina Hunny said…
laa awat plak ni .
sabaq ja la . kalau tiba masanya nanti , cinta tu mai sendiri :)
tHe SeMpOi GiRL said…
farina ...
cinta dari kawan menjadi kekasih ke??
masalahnya banyak risiko bakal tiba dan dia ada banyak pilihan sebenarnya..harap2 dia jumpa yg benar2 teristemewa buat dia, aminn..