Skip to main content

PERJALANAN

pagi -pagi buta dah mengadap lippy
lepas solat subuh mata dah tak mau pejam..
padahal suasana pagi ni sejuk sangat-sangat
maklum malam tadi hujan memang lebat..
bila dah mengadap lippy ni .. port sini paling ngam lepak
ye situlah selalunya port aku..
lepak dengan friendlist, bff , teman tapi mesra dan . . .
haha macam - macam ada tu...
tapi yg dan tu siapa ek ?
ishh biarlah jadi rahsia hamba ...huhu
tersenyum lebar bila member aku yg sorang ni buat status ' yessss'
aku dapat teka yg aktibitinya yg semalam tu
menghasilkan kejayaan * maybe*
kalau tak berjaya kenapa dia ucap yess kan?
disini aku tunggu dia hampir 24jam utk mengetahui keadaan yg sebenarnya
namun dia tak bagi pun khabar berita..
padahal sebelum dia masuk interview
dia dah janji apa2 keputusan dia akan beritahu kat aku . . .
ok aku paham yg dia sedang sibuk barangkali...
ah biarlah dia dengan kejayaannya
yg penting aku tahu dia tengah bahagia
dan aku hanya memandang dia dan kebahagiaannya hanya dari jauh ...
tak salah bukan? hmmm
*memang ini yg selalu aku lakukan pun *
berjalan lebih jauh di situ
membaca satu demi satu status kawan-kawan
tiba-tiba... terbaca status kawan baik aku yg sorang ni..
terus sebak jantung ku...
baru semalam kami bersembang
aku suruh dia janji tak mau sedih-sedih lagi sebab
aku ada disisi dia kalau dia bosan, sunyi atau sedih..
tapi aku rasa dia memang sedang bersedih harini...
ah..aku share je lah status dia kat sini
agar korang tau apa yg aku maksudkan :

Whats???i cant believe it!!
Ingt awk gurau2 je...so?sy pon gurau2 la ngan awk...awk slalu tnye...kalau sy mati...awk msti rindu sy kan?hmm...sorry la...mulut sy mmg kejam..kan sy ckap..sy akan cari kawan lain...awk gelak je kan mase tu..cpatnye awk g..awk...sy maapkan awk dari hujung rambut smpai ujung kaki..sy terkilan sbb xsmpat mntak maap ngan awk..sy hnya mampu sedekahkan al fatihah untk awk..thanks sbb jadi kawan sy smpai akhir hayat awk...

*gua kehilangan lagi...hmmm




ye.. aku terpaksa copy-paste
utk korang lebih paham apa yg aku paham tentang nya..
ye..dia baru saja kehilangan . ..
aku jadi tak menentu
aku tau apa yg dia rasa saat ni
ingin saja aku pergi ketempatnya disana
ingin saja ku pujuk dia agar tak bersedih lagi
mau saja aku katakan yg pergi tetap akan pergi..
kita yg tinggal memang kena redho...
apa yg kawan aku rasa aku turut rasa sakitnya disini,
walaupun perhubungan kami hanya dimuka buku
namun dia dah bagai sebahagian dari hidupku disini
inilah namanya kehidupan
dalam perjalanan aku yg tak sampai 10 minit dimuka buku ini,
aku dah dapat rasa 2 jiwa yg berlainan
yg sorang sedang gembira dan bahagia atas satu kejayaan
manakala yg sorang lagi tengah bersedih atas satu kehilangan
inilah kehidupan
inilah muka buku
inilah perjalanan aku ....
saat ini aku lebih rela berdiam diri dulu
biar teman-teman aku tu melayan perasaan mereka
kerana mereka akan cari aku bila dia perlukan aku
walaupun bukan ketika ini...
izinkan aku bawa diri  . . .




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx