PERJALANAN

pagi -pagi buta dah mengadap lippy
lepas solat subuh mata dah tak mau pejam..
padahal suasana pagi ni sejuk sangat-sangat
maklum malam tadi hujan memang lebat..
bila dah mengadap lippy ni .. port sini paling ngam lepak
ye situlah selalunya port aku..
lepak dengan friendlist, bff , teman tapi mesra dan . . .
haha macam - macam ada tu...
tapi yg dan tu siapa ek ?
ishh biarlah jadi rahsia hamba ...huhu
tersenyum lebar bila member aku yg sorang ni buat status ' yessss'
aku dapat teka yg aktibitinya yg semalam tu
menghasilkan kejayaan * maybe*
kalau tak berjaya kenapa dia ucap yess kan?
disini aku tunggu dia hampir 24jam utk mengetahui keadaan yg sebenarnya
namun dia tak bagi pun khabar berita..
padahal sebelum dia masuk interview
dia dah janji apa2 keputusan dia akan beritahu kat aku . . .
ok aku paham yg dia sedang sibuk barangkali...
ah biarlah dia dengan kejayaannya
yg penting aku tahu dia tengah bahagia
dan aku hanya memandang dia dan kebahagiaannya hanya dari jauh ...
tak salah bukan? hmmm
*memang ini yg selalu aku lakukan pun *
berjalan lebih jauh di situ
membaca satu demi satu status kawan-kawan
tiba-tiba... terbaca status kawan baik aku yg sorang ni..
terus sebak jantung ku...
baru semalam kami bersembang
aku suruh dia janji tak mau sedih-sedih lagi sebab
aku ada disisi dia kalau dia bosan, sunyi atau sedih..
tapi aku rasa dia memang sedang bersedih harini...
ah..aku share je lah status dia kat sini
agar korang tau apa yg aku maksudkan :

Whats???i cant believe it!!
Ingt awk gurau2 je...so?sy pon gurau2 la ngan awk...awk slalu tnye...kalau sy mati...awk msti rindu sy kan?hmm...sorry la...mulut sy mmg kejam..kan sy ckap..sy akan cari kawan lain...awk gelak je kan mase tu..cpatnye awk g..awk...sy maapkan awk dari hujung rambut smpai ujung kaki..sy terkilan sbb xsmpat mntak maap ngan awk..sy hnya mampu sedekahkan al fatihah untk awk..thanks sbb jadi kawan sy smpai akhir hayat awk...

*gua kehilangan lagi...hmmm




ye.. aku terpaksa copy-paste
utk korang lebih paham apa yg aku paham tentang nya..
ye..dia baru saja kehilangan . ..
aku jadi tak menentu
aku tau apa yg dia rasa saat ni
ingin saja aku pergi ketempatnya disana
ingin saja ku pujuk dia agar tak bersedih lagi
mau saja aku katakan yg pergi tetap akan pergi..
kita yg tinggal memang kena redho...
apa yg kawan aku rasa aku turut rasa sakitnya disini,
walaupun perhubungan kami hanya dimuka buku
namun dia dah bagai sebahagian dari hidupku disini
inilah namanya kehidupan
dalam perjalanan aku yg tak sampai 10 minit dimuka buku ini,
aku dah dapat rasa 2 jiwa yg berlainan
yg sorang sedang gembira dan bahagia atas satu kejayaan
manakala yg sorang lagi tengah bersedih atas satu kehilangan
inilah kehidupan
inilah muka buku
inilah perjalanan aku ....
saat ini aku lebih rela berdiam diri dulu
biar teman-teman aku tu melayan perasaan mereka
kerana mereka akan cari aku bila dia perlukan aku
walaupun bukan ketika ini...
izinkan aku bawa diri  . . .




Comments