Skip to main content

SUAMI ISTERI

al-kisah
suami dan isteri couple sudah lama
hampir 3 tahun 10 bulan
percintaan itu berakhir dengan cinta halal
bila suami telah menikahi isteri....
disebabkab terlalu sayang kan suami
isteri ambil keputusan berhenti kerja
menumpukan sepenuh perhatian pd suami.
masuk tahun pertama isteri disahkan hamil
suami dan isteri sangat gembira,
sebab akan hadir tanda cinta
yup cinta mereka berdua...
selepas hampir 10bulan
hadirlah insan yg dinantikan
'cahaya mata'....
bermakna bertambah lagi tanggungjawab isteri dirumah
urus suami , anak , rumahtangga...
isteri tetap akur..
ye..ini amanah detik hatinya..
setahun kemudian
isteri disahkan hamil buat kali kedua!
rezki...kata isteri
tapi suami membantah
gugurkan saja!!!!
isteri merayu...
ini anak kita sayangg...
kenapa u tak boleh terima?
i tak mampu u tau tak!!
bentak suami keras...
isteri menangis...
u..biar i handle semua ni
i sayang anak2 kita....
suami diam dengan wajah ketatnya.
ahh suka hati kau lah!!!
suami berdengus keras!...
suami pergi meninggalkan isteri yg sedang bersedih..
sambil mengusap perutnya,
isteri berbisik...
anak mama jangan sedih ok
mana akan jaga anak2 mama ni...
9 bulan lebih...
baby kedua lahir...
ye..kali ini isteri bertmbah lagi tugasan
uruskan suami, anak pertama
anak kedua dan rumahtangga....
ye...ini semua amanah ..bisik isteri
isteri akur sekali  lagi...
isteri duduk dirumah melayan karenah anak2
urus makan minum..
mengemas tiap sudut rumah
memastikan semuanya
sedap mata suami memandang
bila pulang nanti
ahh..penat sikit tak pe..
asal suami selesa bila balik nanti...
itu harapan isteri
suami masih lagi berusaha mencari rezki
dari awal pagi hingga lewat petang
lepas makan malam
suami keluar lepak dengan kekawan..
tinggal la isteri bersama anak2 lagi....
isteri rasa sunyi...
anak2 sudah tidur..
suami belum pulang dari melepak
isteri makin sunyi....
air mata jadi teman....
badan yg lenguh sebab mengurus rumah
belum lagi hilang..
letih melayan anak2 tak lagi kebah
jiwa isteri pulak yg resah....
lewat malam baru suami pulang dari melepak
tanpa memberi sepatah kata
suami terus baring dan tidur...
isteri yg tadinya sunyi
terasa makin sunyi.....hmmm....
ditariknya selimut
bagi tenteramkan jiwa yg gelora
isteri bukan marah tapi....
ahh biarkan laaa... bisik hati isteri..
aktibiti serupa berjalan bertahun2 sudah..
anak2 pun dah bersekolah...
ahhh...lagilah sunyi rumah ini
kata isteri dalam hati...
satu hari..
ketika isteri baru selesai
menguruskan kerja rumahnya
ada panggilan dari teman lama...
orang mengantuk disorongkan bantal...
isteri yg sedang bosan..
keletihan..kesunyian
diajak bersembang
bersama gurau senda dan gelak tawa,
terbuka lah kenangan2 silam
sewaktu bersama si teman lama itu

kelaka kan awk??
macam baru terjadi hehehe
masa tu saya tak pikir ape2 pun..hahaha


ye isteri mula kembali ceria
dengan layanan mesra teman lamanya
panggilan demi panggilan diterima
akhirnya ianya menjadi salah satu rutin harian buat isteri
aktibiti ini berlangsung berlarutan
sehingga kan jika teman tidak menghubungi
isteri rasa sesuatu yg hilang
apakah ini?? tanya isteri dalam hati
rindu dengan suara teman lama
rindu gelak tawa teman lama
rindu gurau manja teman jugak...
aah..baik aku yg call dia...
ye..akhirnya perhubungan makin intim
namun isteri tidak mengabaikan tanggung jawap nya dirumah
urus suami...urus anak2...urus rumah...
itu memang dah kewajipan.. bentak hati isteri
teman lama makin mesra
isteri makin gembira
suami pulak masih lagi dengan tabiat lamanya
pagi pergi kerja lewat petang baru pulang
lepas makan malam keluar melepak
dengan kekawan di kedai mamak
awal pagi balik terus tidur
dan isteri dipandang bila perlu . . .
hmmm...
bagaimana anak-anak????
bagaimana perasaan cinta mereka yg dulu?
bagaimana tanggungjawap mereka sekarang?
bagaimana nak dapat bahagia dalam situasi begini?
mestikah menumpang kasih kat teman lama?
sedang suami masih lagi didepan mata?
sedang suami masih lagi melakukan tabiat lamanya??
kini isteri hanya bertemankan teman lama
dialah tempat mengadu
dialah tempat bermanja
dialah tempat melepaskan perasaanya..
curang kah aku? isteri bertanya
hina kah aku?
teruk sangat kah diriku?
hebat sangat kah ini?
aku yg terperuk dirumah
mengurus kan hartanya
dirinya ,anak2nya
tapi terabai dirumah ini??
isteri sudah pandai memberontak
isteri sudah pandai memprotes
isteri sudah pandai segalanya....
ahh . . .biarkan saja....
semua ini telah pun terjadi..
kita takde utk  mengubahnya
hanya suami...isteri dan teman lama
yg bisa mengubah keadaan
ye..bukan kita...
aku ??   hanya insan perantaraan antara mereka ~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx