Skip to main content

YUNK..IZINKAN ABANG

Izinkan apa kah itu ?perbualan yg tak habis
sebenarnya ayatnya ialah..yunk..izinkan abang bernikah satu lagi..
adeh... ayat maut buat semua insan yg bergelar isteri
walaupun bakal mendapat madu ( yg pada rupanya manis )
tetapi pada ayat ini, madu itu adalah pahit
sebenarnya sengaja aku buat enrti pasal tambah isteri ni
bukan apa , sebenarnya aku nak kongsikan pada semua tentang
jawapan si isteri tentang soalan permintaan suaminya itu tadi..
tapi kali ini kita memandang jawapannya dari sudut sifat peribadi si isteri itu ok!

jawapan dari isteri yg soleha :
abang ..kalau itu niat abang, kalau itu jodoh abang , saya redho..saya berdoa agar bakal madu saya akan dapat kebahagiaan yg selama ni kita kecapi hanya berdua sahaja...semuga keluarga kita akan mendapat kebahagiaan yg berganda dengan kehadiran dia dalam keluarga kita ini serta akan mendapat anak-anak yg soleh dan solehah dan kebahagiaan itu bakal kekal hingga ke jannah ye abang...?..in sha ALLAH....
*** alahai... confirm dapat payung emas isteri yg soleha ini kan...


jawapan dari isteri yg berkerjaya, berpelajaran :
owh..ye ke? u mampu ke syg? kalau u mampu why not? i ok je.sebab i pun jarang ada dirumah,anak-anak kita selalu terbiar, i asik out -station je kan and rumah kita ni dah macam sarang penganas je i tengok... u pun bukan pandai mengemas rumah kalau i tak de..at least semua urusan rumah nanti ada yg take care ..ye tak? bila u nak nikah tu..?
*** mak datok !! ni nak jadi isteri muda ke nak suruh jadi bibik ni???..hmm tak patut kan...ish3x


jawapan dari isteri yg tidak berkerja dan hanya dirumah 24jam sepanjang hidup perkhawinannya:
eh ade ke isteri yg macam ni?? hehehe  situasinya...*mata dah bengkak dah sembab.kulit dah kusam dok menangis dari suami mula luahkan hasrat murni tu sampai la ni tak henti menangis* ... adeh...
abang ....sob3xsampai hati abang.. ape kurangnya saya ni bang... 24jam saya dirumah,jaga abang,jaga anak-anak,jaga rumahtangga kita,jaga harta benda abang dari depan rumah hingga belakang rumah, jaga makan minum,semua bang saya dah jaga... sob3x...tergamaknya abang nak pasang lagi satu..kenapa?..ape kurang nya saya ni lagi? apakah sebab saya dah tak menarik lagi dimata abang.? abang ingat yg baru tu nanti tak jadi tua ke? abang lupa ke masa kita susah dulu ? baru senang sikit abang dah nak kawin lagi?? anak-anak macama mana nanti bang? yg ada ni pun awak dah hampir lupa nama mereka..kalau tambah lagi?? mau wajah anak sendiri pun abang akan lupa..sob3x
*** sabar kak...sob3x..sedih le pulak aku tengok akak ni ...sob3x ( tacing siakkk ) hehehe


jawapan dari isteri yg memang dah sedia maklom yg suaminya playboy :p
suka hati ko lah! aku dah malas dah nk cakap, kalau aku tak bagi pun kau memang hendak kan? masuk ni dah 2 kali aku sain kelulusan kawin lagi..so? no komen... lantak! janji ko tak menyusahkan hidup aku lagi. selamani pun hidup aku kat sini sama je..ko ade ke tak ade.. sama..takde bezanya pun.. anak-anak pun dah tak ambik port kalau ko ade ke tak... mana borang tu? meh aku sain sekarang jugak..gatal dah tangan ni nak menyain !...
*** perh!!! pasrah nampak akak ni kan... sabar lah kak, esok dah terkena baru dia cari akak tu heheheh


jawapan dari isteri yg ada sakit jantung tahap 3 !
ape??????
argh.....
ah ..ahhh..aaa....../\../\..../\.........................../\........................innalillah....
*** korang fikir lah sendiri ok ....hehehehe ...


hehehehe
korang jangan kutuk aku ok
aku menulis atas pemerhatian je
dan dari masyarakat disekitar hidup aku ni
ini bukan nak mengaibkan sesiapa
tapi buat pedoman pada semua
bukan tak boleh nak pasang lagi 1
tapi kena fikir buruk baiknya dahulu
baru lah boleh buat keputusan orite....?
agak2 korang aku ni isteri yg jenis mana la ye?
hehehehe..jap2 bagi aku masa untuk berfikir la...
sebab .... waktu ni...
aku macam takde selera lagi la nk kawin hahahahahah :p



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx