Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2013

LELAKI DAN KENAPANYA . . .

kenapa lelaki banyak selera dalam mencari teman hidup mungkin kerana dia mau kan yang terbaik untuk dirinya atau mungkin kerana dia memang seorang yang comei... *meh tengok cermin dulu heee...
kenapa lelaki suka menduga gf nya dengan berbagai andaian apakah dia mahu gfnya itu menjadi super girl yang pandai karate dan tomoi? atau dia menggalakkan gfnya membuat persediaan peribadi untuk break ... *kaki perempuan sila abaikan persoalan ini hu3 ..
kenapa lelaki sukar untuk setia adakah kerana terlalu ramai perempuan cantik diluar sana atau mereka memang peminat alam semula jadi ... *tapi sekarang mereka meleleh tengok  janda hot...pelik ! ha3
kenapa lelaki suka perempuan manja adakah kerana lelaki jugak manja dan penyayang atau mereka memang sengaja nak cari pasal . . *tu kena tanya bomoh batin ye bang ? hu3
kenapa lelaki suka marah dan cemburu apakah sebab dia mahukan sesuatu yang lebih atau sebab cemburu tandanya sayang yang tahap melampau ? *jangan cemburu nanti awek jadi jemu bang lal…

XOXO

awak . . .
saya rindu awak ni . . .
tapi saya malu nak ucapkan lagi disini
kerana apa...?
kerana dah banyak sangat ucapan rindu
yang sudah saya luahkan kat awak sebelum ni
lepas ni kalau rindu melanda saya hanya sebut ...xoxo
awak bagaimana ?
heee ..idea kering
mata masih lemah
saya xoxo kat bantal
dan saya xoxo kat awak jugak huhu

*rerama kecil ini tak terbang harini sebab top up waktu tidurnya  ^_^








KEBANGKITAN JIWA

awak...
kebangkitan jiwa menjelma
selepas saya ceritakan semua
kisah perjalanan hidup saya pada awak
kisah suka duka kehidupan masa lampau saya
kisah perit getir percintaan saya dengan bekas kekasih saya
semalam juga air mata saya turun lagi...aaahh...pedih
semalaman saya tak boleh tidur
semua kenangan dengan dia muncul kembali
macam baru semalam kami terpisah
macam baru semalam saya lepaskan semuanya
awak...
airmata saya sudah murah sekarang ni
sangat mudah turun jika hati saya tersentuh
dalam gelak tawa saya malam tadi
sebenarnya jiwa saya mengelodak
rindu lama yang sudah hampir padam kini hidup semula
kisah lama yang kian musnah kini bercantum kembali
awak...
dan rupanya bukan saya sahaja yang derita
awak pun..
cuma kisah perjalanan kita tak sama kan
saya perempuan , saya lemah
awak lelaki dan awak penyabar ..
apa yang sama diantara kita
kisah cinta kita yang bertahun terbina
akhirnya musnah bila muncul orang yang ketiga
sama kan awak? heeee...dah nasib badan ...
awak jom kita bang…

BILA KEKASIHMU DIGANGGU

hai...senyum seindah suria
pagi ni aku nak share sesuatu yg sangat menarik
korang baca lah komen-komen mereka
lepas tu korang buatlah andaiannya sendiri ok
hehehehe tapikan...apa yang aku dapati disini..
semua marah bila kekasihnya diganggu ..
betul tak?
cuma...ada lah sorang dua yang tak kesah...
pelik jugakkan hmmmm...
maybe dia ada sparepart lain kot?
sebab tu dia tak beberapa nak kesah
bila kekasihnya di ganggu orang :p
atau dia memang malas  nak marah?
aaah..tu hak dia...hak kekasih dia
orite? alahai..membebel pulak aku ni
jom la baca komen abang-abang handsome yang diimport khas dari  friendlist aku hehehe

ni hah aku nak tunjukkan ayat-ayat jejaka pujaan semalaya apabila dipersoalkan : kekasih awak dikacau orang :
APAKAH TINDAKKAN AWAK SETERUSNYA?

300  like this. Nazri Ismailcari lain kot...??? Wednesday at 11:27am · Like
Sahrul BahriTak berminat nak ambik tahu . Abaikan . Hahax

PASRAH

ku renung wajah langit yg suci
terpancar silau mentari yang hangat
perit mata terpejam rapat
namun jari halus berjaya menutup lembut
oh riak wajah kekasih
yang ku harap akan muncul
rupanya hilang ditutup awan
melilau mata mencari
setiap sudut wajah awan yang kelabu
mana kamu kekasih hati
resah makin menggunung tinggi
gelora rindu kian bergema ditabir hari
nafas tersekat-sekat
menahan sebaknya dada
hati mula menangis
apakah salah aku?
manakah silapnya aku?
sanggupkah kau lihat air mata ini turun lagi?
sanggupkah kau pergi meninggalkan hati ini bersedih lagi?
aku hanya mampu menangis , menangis dan menangis
aah . . . .lelap lah wahai mata
saat hati mula terasa hiba
kau biarkan sahaja rindu mu itu disitu
andai ada yang sudi
maka bakal terbalas jua keresahan yang melanda
dan terukir semula senyuman dibibir kecil yang manis ...
mengungkap kata 'aku sayang kamu ...manja ^_^
aamin... doa terpatri disini

AMBOI DIA !

Assalammualaikum.
eh... solehah gitu
bukan apa lepas layan lagu abang nuar ni
macam suci pulak blog aku ni heee...
alahai...ajari aku tuuuu....
eh!! ada yang tak suka ea?
rilex la...layan lirik je kot...
perhh.... terbang burung dengar suara abang nuar ni hehehe


*yes..
hanya engkau yg bisa
hanya engkau yg tahu
hanya engkau yg mengerti semua ingin ku

mungkin abang nuar je yg tahu apa yang aku mahu?
eh..betul ke tu?
tak pernah jumpa dia
macamana lah nak tahu?
tapi kadang -kadang kita silap...
orang yang tak pernah jumpa pun
boleh jadi teman yang rapat buat kita
Betul ke Ye??
aaa..macam soalan perangkap je tu kan
hahahah
ye...aku akan katakan ye
kerana selama beberapa bulan ni
aku hanya berhubung
dengan insan yang tak pernah aku jumpa
dan aku dapat rasakan kemesraannya
bagai aku dan dia hanya
duduk sebelah pintu je ni hah!
bapak gila imaging aku ni
kalau lah dia duduk sebelah pintu
tak payah la chatting hari-harikan hehehe
tapi serious beb....
yang jauh tu lebih memahami aku
lebih takeca…

THIS SONG .. AND ME

Hati ku yg sepi
jadi makin sepi sekarang
bila semua yg disisi buat perangai
merajuk bawa hati yang sunyi sambil layan lagu ni...
mood : hancur sudah sebuah harapan