Skip to main content

KEBANGKITAN JIWA

awak...
kebangkitan jiwa menjelma
selepas saya ceritakan semua
kisah perjalanan hidup saya pada awak
kisah suka duka kehidupan masa lampau saya
kisah perit getir percintaan saya dengan bekas kekasih saya
semalam juga air mata saya turun lagi...aaahh...pedih
semalaman saya tak boleh tidur
semua kenangan dengan dia muncul kembali
macam baru semalam kami terpisah
macam baru semalam saya lepaskan semuanya
awak...
airmata saya sudah murah sekarang ni
sangat mudah turun jika hati saya tersentuh
dalam gelak tawa saya malam tadi
sebenarnya jiwa saya mengelodak
rindu lama yang sudah hampir padam kini hidup semula
kisah lama yang kian musnah kini bercantum kembali
awak...
dan rupanya bukan saya sahaja yang derita
awak pun..
cuma kisah perjalanan kita tak sama kan
saya perempuan , saya lemah
awak lelaki dan awak penyabar ..
apa yang sama diantara kita
kisah cinta kita yang bertahun terbina
akhirnya musnah bila muncul orang yang ketiga
sama kan awak? heeee...dah nasib badan ...
awak jom kita bangkit dari semua ni !!
jadikan kenangan semalam yang perit tu
sebagai pemangkin untuk kejayaan dalam hidup kita
kan saya dah cakap semalam
kita berusaha untuk sama-sama berjaya
walaupun bukan dengan si dia yang kita pernah cinta tu.
apa yang kita perlu ialah mendoakan yang terbaik untuk dirinya
biarlah dia nak tinggalkan kita sekalipun
janji dia bahagia ..kan awak kan?
heeee....cakap la ye.... hmmm
awak..letih la nak sedih-sedih lagi
mata saya dah tak cantik la
sebab asik dok menangis berbulan-bulan
dada saya dah kematu
sebab asik menahan sebak setiap masa
jiwa saya pun dah makin lemah
untuk satu istilah yang dinamakan cinta...
awak....
jom kita kerja , kerja, kerja
cari duit banyak -banyak
apakata awak ikut macam impian saya
saya kan nak jadi awek paling kaya didunia ni
alahaiii.... hahahahaha
ada bran ke awak?
mmuaah....dah2...tak mau menangis lagi
buruk doe nangis ^_^
mohon Allah bagi bahagia tu milik kita juga ..ok . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx