Skip to main content

AWAK & SAYA

awak,
awak jauh , saya jauh
awak rindu , saya rindu
awak bahagia ,saya bahagia
awak  berjaya ,saya gembira
awak sakit , saya jadi sedih
saya jadi tak selesa
saya  risaukan awak yang jauh disana
serious,saya benar-benar risau kan awak...
awak lepas ni jaga kesihatan awak
jaga makan minum awak
jangan asik fikir tentang tugas yang tak akan pernah habis
kecuali syarikat awak tu dah bankrup heee...
saya jauh dan tak dapat teman kan awak kat sana
yang saya mampu hanya mohon doa yang berkekalan untuk keselamatan awak
sakit tu memang penghapus dosa tapi saya tak nak awak sakit selalu
sebab dosa boleh juga terhapus dengan bertaubat dan amal ibadah yg ikhlas.
rajin-rajin lah dekat kan diri awak dengan Tuhan
mohon diampunkan kesilapan lalu
mohon di selamatkan dari pekara yang keji dan mungkar
mohon diberi perlindungan dari segala yang membinasakan
mohon dirahmati atas tiap perbuatan....
saya pulak sentiasa bermohon agar saya dan awak
akan tetap menjadi sahabat sejati ...
lain-lain kita serah pada ketentuannnya ...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx