Skip to main content

BLURR YANG MENJADI-JADI

hai korang . . aku tengah sengal ni
mood yang blur semalam makin menjadi-jadi
suara mama masih jelas kedengaran dicorong telinga aku ni
semalam , mama ada called aku
hmmm..memujuk, merayu , suruh aku balik ke rumah dia
mama cakap ...sudah-sudah la tu U nak merajuk pun
takkan kemana nya merajuk U tu...
aku diam je..
U...mama panggil aku
balik rumah ea? dok dengan kami .          
nanti laa.. aku jawap ringkas
I akan balik kalau takde orang nak kawinkan I dengan orang yang I tak suka...
wah..aku dah mula nak bersuara ni..
laaa jangan la macam tu
apa yang kami buat ni semua demi masa depan U jugak
tapi bukan begini caranya ma. .  aku sebak...
U all tolak my choice
U all suruh I ikut cakap U alls ..adil ke tu ma ?
ergh...airmata aku dah terbit
ma ..please pahami I..
kalau semua hal  peribadi I
I kena ikut cakap orang ,
dan I tak dapat nak buat pilihan sendiri
biar je I tak payah kawin sampai bila-bila ma..
eh! derhaka kah aku ni ? hati aku pulak berdetik
ma... biar je I macam ni
I tak kesah kalau I tak dapat apa yang I nak
asalkan hati I boleh rasa tenang ...damai..
I rela menyendiri sampai I mati ...
aaaah..airmata sudah turun laju ...
hurm...ok laa..mama bagi U masa lagi
tapi satu je yang mama nak U tau
apa yang mama, ayah ,nenek buat untuk U ni
adalah untuk kebaikan U jugak sayang
kami semua sayangkan U
dan kami nak kebahagiaan jadi milik U nanti..
kami nak U dibimbing oleh insan yang dekat dengan Tuhan
yang setia pada agamanya
yang sayangkan U kerana Allah bukan kerana cinta semata-mata
harap U boleh paham..
mama tau..U dah besar, dah matang
and U bijak menilaikan buruk dan baiknya satu kehidupan
kami tak dapat apa-apa atas kebahagiaan U tu
cukup lah kami melihat U bahagia dari jauh
bahagia dunia dan akhirat ...
tu je tujuan kami..please la paham .
oklah..mama ada kerja ni, jaga diri ditempat orang
ada masalah ,jangan lupa share dengan mama ..
assalammualaikum ... U know...
apapun  yang jadi I still love U !
U anak I dunia dan akhirat . . ...bye
.  . . . . . . .!??  aaa..h ....mama offkan handphonenya...
mama meninggalkan aku terpegun sorang  *Aku makin blur*
mama meninggalkan aku dengan airmataku yang berderai..
mama meninggalkan aku dengan segulung masalah yang kini menjadi beban diminda
mama meninggalkan aku dengan seribu rasa bersalah
ye aku sangat rasa bersalah terutama  ..
pada mama...
pada ayah.
pada nenek..
pada bie..
pada jejaka pilihan nenek
dan pada orang yang mula menyayangi  aku sekarang ni ...
waalaikumusalam ma. . . love u ....too.... :'(
mood : sepi..pipi basah..minda aku kosong ~




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx