Skip to main content

EGO ke MARAH ?

kekasih kau sudah  membosankan?
lepastu kau tuduh dia kaki cemburu lagi ?
yuh..bukan itu saja, malahan
kau siap perli dia di laman sosial kau lagi
pernah kah kau terfikir perasaannya?
pernah kah kau teringat semua pengorbannanya suatu ketika dulu?
pernah kah kau cuba ingatkan semula
semua kenangan indah masa korang mula kenal dulu ?
masa kau sakit
masa kau susah
masa kau dilanda seribu masalah hidup...
siapakah disisi kau ? bukan dia kah?
ish..manusia mudahnya lupa diri
baru saja hidup sedikit mewah
lupa pulak sejarah semalam
aku terkejut jugak bila terbaca status sorang  bro ni
dia sanggup memperkecilkan ' kaum ibunya'
hanya sebab keegoannya
dan hanya sebab dia sedang marah...
ah...ini hanya kemungkinan je kot...
tapi bila diamati dengan serius....
mungkin ada rahsia disebalik apa yang dia luahkan itu
hanya Tuhan sahaja yang tahu apa yang sedang berlaku..
aku sebenarnya lebih pasti disini..
kalau tak ada angin, takkan pokok bergoyang
ye kan ?? ish...tapi bawak-bawak  la bertenang bro
manusia ni mana sempurna 100%
cinta pun tak ada yang 100% setia
alamak..sebab tu nak bukak cawangan baru ke? adeh...
bawak bersabar bro, bawak besabar...fikir dulu...
cawangan baru tu belum tentu sehebat cawangan lama
renung-renungkan laaa.... heehee

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx