SUMPAH SETIA


ketawa bersama
menangis bersama
ku bersumpah haraf kita mati pun bersama
ooh ....
setia sungguh ..
itu lah dijanjikan
itulah sumpahnya
antara kau dan aku
namun hakikatnya bukan mudah
untuk melakukan kesetiaan itu
kadang - kadang dah puas setia bagai
ada pulak halangan yg datang menjenguk
nak di maki ke? sedang awal-awal lagi
orang tua dah pesan  jodoh itu kerja tuhan..
bercinta bagai nak rak pun belum tau dia milik kita..
dah tu macamana nak harapkan mati pun boleh bersama?
tulah...dulu suruh pergi sekolah
korang sibuk berendut !! heee..
tulah yang selalu mama bebelkan
bila aku dan adik-adik silap dalam berkata-kata..
adeh...bise tu beb...heee tahankan je lah telinga ni
tapi yang pelik tu,macamana mama boleh tau
yang kami main cinta masa sekolah tu??????
ish..mama ni pakai spy kot!! hmmm...entah lah...
ok-ok..kita berbalik pada ayat
ku bersumpah harap kita mati pun bersama
maksudnya mudah aje:
kalau salah sorang tu meninggal dunia terlebih dahulu
maka kekasih yang ditinggalkan didunia ni
janganlah lupa..bacakan lah yasin ,buatkan tahlil
paling koman pun sedekahkan lah al-fatihah setiap masa
aaa..tu barulah namanya hidup mati bersama
bukan apa..manalah tau masa couple  dulu
banyak buat dosakan..atleast dengan keberkatan doa dan bacaan-bacaan tu
kurang lah sikit dosa masing-masing dengan izin Allah....aamin..
senangkan?
ish mama tu..dia ingat aku suka sangat main cinta time sekolah dulu
serius ,tak pernah punya..mama saja buat gosip..
look !! kan aku boleh berkata-kata sekarang ni!
emm...mama...mama... suka sangat bagi aku merajuk tau...hmmm




Comments