Skip to main content

SUMPAH SETIA


ketawa bersama
menangis bersama
ku bersumpah haraf kita mati pun bersama
ooh ....
setia sungguh ..
itu lah dijanjikan
itulah sumpahnya
antara kau dan aku
namun hakikatnya bukan mudah
untuk melakukan kesetiaan itu
kadang - kadang dah puas setia bagai
ada pulak halangan yg datang menjenguk
nak di maki ke? sedang awal-awal lagi
orang tua dah pesan  jodoh itu kerja tuhan..
bercinta bagai nak rak pun belum tau dia milik kita..
dah tu macamana nak harapkan mati pun boleh bersama?
tulah...dulu suruh pergi sekolah
korang sibuk berendut !! heee..
tulah yang selalu mama bebelkan
bila aku dan adik-adik silap dalam berkata-kata..
adeh...bise tu beb...heee tahankan je lah telinga ni
tapi yang pelik tu,macamana mama boleh tau
yang kami main cinta masa sekolah tu??????
ish..mama ni pakai spy kot!! hmmm...entah lah...
ok-ok..kita berbalik pada ayat
ku bersumpah harap kita mati pun bersama
maksudnya mudah aje:
kalau salah sorang tu meninggal dunia terlebih dahulu
maka kekasih yang ditinggalkan didunia ni
janganlah lupa..bacakan lah yasin ,buatkan tahlil
paling koman pun sedekahkan lah al-fatihah setiap masa
aaa..tu barulah namanya hidup mati bersama
bukan apa..manalah tau masa couple  dulu
banyak buat dosakan..atleast dengan keberkatan doa dan bacaan-bacaan tu
kurang lah sikit dosa masing-masing dengan izin Allah....aamin..
senangkan?
ish mama tu..dia ingat aku suka sangat main cinta time sekolah dulu
serius ,tak pernah punya..mama saja buat gosip..
look !! kan aku boleh berkata-kata sekarang ni!
emm...mama...mama... suka sangat bagi aku merajuk tau...hmmm




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx