16MEI ....

assalammualaikum warah matullah hiwabarokaatuh cikgu

Masih kedengaran jelas suara ketua kelas  memberi salam ketika cikgu masuk kelas ,waktu itu aku dengan mood mengantuk hanya berdiam dan hanya berdiri kaku .suara ketua kelas di sambut oleh suara murid kelas 5 science 2 ,beramai-ramai dan aku masih lagi diam ....selepas memberi salam beramai-ramai ,cikgu suruh kami duduk..eh..cikgu tak jawap salam pun..tak kan jawap dalam hati je kot ? detik hati aku *mood masih mengantuk*

cikgu : izzati ..kenapa dengan awak ni?

aku   : saya mengantuk cikgu. . . .

cikgu : kenapa ? malam tadi awak belajar sampai jam berapa ?

aku    : sampai pukul 10 cikgu . . .

cikgu : eh..kan awal lagi tu..dah tu kenapa awak mengantuk lagi ni?

aku    :cikgu ...saya tidur pukul 11 malam ,
          tapi tiba-tiba pukul 12 malam datuk saya kejutkan saya..
         dia kata tie..temankan atuk pergi dapur tie ,
         atuk haus la..
         saya yang  mamai pun terus je pergi dapur teman kan datuk saya..
         datuk minum dan kemudian hisap rokok ,
         habis sebatang rokok datuk ,
         baru saya teman kan datuk ke biliknya semula.

aku  :  *diam*

cikgu : ala..takkan datuk awak hisap rokok dan minum air sampai berjam-jam ,
           paling lama pun 20 minit je kot...

aku  : ye cikgu ..selepas saya hantar datuk ke bilik pada pukul 12.30 malam tadi, saya dengar suara anjing menyalak sayup-sayup..dan angin diluar rumah bertiup kencang, saya pun baring atas katil saya semula ..tapi kan cikgu..bila saya hendak pejamkan mata saya  ni,tiba - tiba mata saya terbuka luas, saya terdiam..nafas saya terhenti sekejap... jantung saya ni berdegup kencang..dup dap..dup daaap....*terdiam kejap*

cikgu : kenapa jadi macam tu??

aku   : cikgu ..kalau cikgu nak tau... datuk saya dah 3 tahun meninggal dunia dan malam tadikan malam jumaat....cikgu..malam tadi saya tak boleh tidur tau.. sampailah bilal di masjid melaungkan azan subuh baru saya terlelap...sampai sekarang ni saya tak pasti siapakah yang saya temankan minum dan hisap rokok di dapur tu... cikgu .... sa...ya....naaaak pengsannnnn . . . .@#$%^&*....

*sedar-sedar aku sudah berada  di bilik rehat ,dan disisi aku ialah . . . .
'datuk' yg hisap rokok dan minum malam tadi didapur...
tolong saya cikgu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selamat hari guru - cikgu ^^

Comments

Maria Firdz said…
Seram pula... Hai la datuk... Malam Jumaat nih.. Hehe
Mia Izarra said…
Kikikih datuk nak gurau2