Skip to main content

16MEI ....

assalammualaikum warah matullah hiwabarokaatuh cikgu

Masih kedengaran jelas suara ketua kelas  memberi salam ketika cikgu masuk kelas ,waktu itu aku dengan mood mengantuk hanya berdiam dan hanya berdiri kaku .suara ketua kelas di sambut oleh suara murid kelas 5 science 2 ,beramai-ramai dan aku masih lagi diam ....selepas memberi salam beramai-ramai ,cikgu suruh kami duduk..eh..cikgu tak jawap salam pun..tak kan jawap dalam hati je kot ? detik hati aku *mood masih mengantuk*

cikgu : izzati ..kenapa dengan awak ni?

aku   : saya mengantuk cikgu. . . .

cikgu : kenapa ? malam tadi awak belajar sampai jam berapa ?

aku    : sampai pukul 10 cikgu . . .

cikgu : eh..kan awal lagi tu..dah tu kenapa awak mengantuk lagi ni?

aku    :cikgu ...saya tidur pukul 11 malam ,
          tapi tiba-tiba pukul 12 malam datuk saya kejutkan saya..
         dia kata tie..temankan atuk pergi dapur tie ,
         atuk haus la..
         saya yang  mamai pun terus je pergi dapur teman kan datuk saya..
         datuk minum dan kemudian hisap rokok ,
         habis sebatang rokok datuk ,
         baru saya teman kan datuk ke biliknya semula.

aku  :  *diam*

cikgu : ala..takkan datuk awak hisap rokok dan minum air sampai berjam-jam ,
           paling lama pun 20 minit je kot...

aku  : ye cikgu ..selepas saya hantar datuk ke bilik pada pukul 12.30 malam tadi, saya dengar suara anjing menyalak sayup-sayup..dan angin diluar rumah bertiup kencang, saya pun baring atas katil saya semula ..tapi kan cikgu..bila saya hendak pejamkan mata saya  ni,tiba - tiba mata saya terbuka luas, saya terdiam..nafas saya terhenti sekejap... jantung saya ni berdegup kencang..dup dap..dup daaap....*terdiam kejap*

cikgu : kenapa jadi macam tu??

aku   : cikgu ..kalau cikgu nak tau... datuk saya dah 3 tahun meninggal dunia dan malam tadikan malam jumaat....cikgu..malam tadi saya tak boleh tidur tau.. sampailah bilal di masjid melaungkan azan subuh baru saya terlelap...sampai sekarang ni saya tak pasti siapakah yang saya temankan minum dan hisap rokok di dapur tu... cikgu .... sa...ya....naaaak pengsannnnn . . . .@#$%^&*....

*sedar-sedar aku sudah berada  di bilik rehat ,dan disisi aku ialah . . . .
'datuk' yg hisap rokok dan minum malam tadi didapur...
tolong saya cikgu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Selamat hari guru - cikgu ^^

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx