CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kelas aku pada suatu pagi ...
kenapa Sham? aku terkejut bila tetiba suara kawan aku tu menjerit didalam kelas
malam tadi...malam tadi aku termimpi kan cikgu Ayu  tie..
ala kau ni..rilek la..adat la tu cikgu Ayu kan lawa,manja dan cantik ,
patut pun kalau kau termimpi-mimpi Sham...
tapi tie aku mimpi cikgu Ayu tu jadi mak tiri aku,
aku tak nak tie..dah tu kau nak mimpi apa pulak sham? aku sikit pelik ..
aku..aku nak..aku nak dalam mimpi tu dia jadi awek aku heheee...
ceh..geli siot dak ni haha..aku ketawa terbahak-bahak
look ! sham pun berangan nak jadi kekasih cikgu Ayu..haha
aku makin yakin sekarang ni ..
market cikgu Ayu makin tinggi dimasa akan datang
pergh.. terbaik lah cikgu Ayu...

hari makin berlalu peperiksaan kian hampir aku diarahkan untuk menghadiri kelas tambahan pada tiap petang semua subjek ada kelas tambahan dan sebagai murid yang memang baik ...ehem2 bangga sey !! aku akan hadir tiap petang ke kelas itu korang jangan tak percaya dalam kelas subjek bahasa malaysia aku nanti cikgu Ayu yang akan mengajar !aah..lagi lah aku teruja untuk menghadirkan diri.. demi cikgu Ayu! hahaha..aku nak tengok bibir cikgu ... aku nak tenung mata cikgu .aku nak dengar kelunakkan suara manja cikgu ..aku nak menatap senyuman manis cikgu kesayangan ku itu !!

yeah!! itu tujuan utama aku ketika dalam perjalanan ke kelas tambahan petang tu..emm Sham pun tak kurang hebatnya petang tu dah macam pegawai kebajikan masyarakat je aku tengok Sham dressing hahaha..excited gitu !! teruja ok..teruja sesangat ehem.. smart siot ..aku mengusik Sham nak jumpa kekasih hati dikelas nanti la tie hehehe ala..bukan untuk belajar ke sham..?? apelah ko smart gila ni hahaha...aku sengaja cari pasal dengan sham menyelam sambil minum air la oi...sham tak mau mengalah bila aku mengusik !eh...jom masuk kelas ,nanti cikgu dah sampai kita yang tak sampai sampai yup..jom..jom.. kami pun bergegas masuk ke kelas nasib baik cikgu belum masuk so kami pun duduk dikerusi dengan tenang...

tak sampai lima minit cikgu Ayu pun sampai aku merenung cikgu Ayu yg sunguh ayu petang ni rambut cikgu yg ikal mayang berombak-ombakketika cikgu melangkah ke kelas kebaya cikgu kale purple sungguh menampakkan keanggunannya bibir cikgu yg nipis sungguh berseri dengan lipstik kale pink lembut semua mulut murid-murid ternganga ketika cikgu masuk suasana kelas  jadi sunyi sepi beberapa minit  ....aku dan sham sedang ternanti-nanti untuk mendengar suara manja cikgu ....


OK ! shelamat pehtang shemua murid - murid . . .harrini shekgu nak menghajar khamu berkenaan esheiy yang shallalu keluar di peperikshaan esh pie em ..what !!!!!!!!???????aku memandang sham ,sham tengok wajah aku !apekah ?? aku menyoal sham dengan membuat isyarat mengangkat kening,sham hanya mengangkat bahunya dengan wajah terpinga-pinga ....


ergh...cikgu Ayu 'PELAT' ??? berkerut dahi sham dan aku ketika tu..oh tidak .. dan suara cikgu ..ye suara cikgu macam suara Zizan raja lawak !! patut la murid-murid kelas lain selalu berbisik-bisik bila cikgu Ayu habis mengajar dikelas mereka ,mereka mengumpat cikgu rupanya ! ah...1 jam bersama cikgu ayu tapi 1 benda pun tak masuk kepala otak aku ni sebab aku langsung tak paham apa yang diterangkan oleh cikgu ayu dan  rupanya bukan aku aje,malahan sham..dan semua murid-murid !!


tapi...aaa tapi kenapa???...aduh... hancur hatiku ..
cikgu ayu... kenapa jadi macam ni cikgu ..
bisik hati ku .... kecewa. . . .





Comments

Anonymous said…
Cikgu ayu.. Lesung pipit d pp..
Cikgu ayu.. Senyum mu menawan.. Ewahh. :P
tHe SeMpOi GiRL said…
lalala ..cikgu aaayu heee ... :p
Anonymous said…
:P
tHe SeMpOi GiRL said…
nak takel cikgu ayu la tu hehe :p
Anonymous said…
Xnk la.. cikgu ayu cun sgt.. takot nk takel.. :D
tHe SeMpOi GiRL said…
kalau mcm tu,takel mak cikgu ayu je la heee ..:p