JUJUR YANG SAKIT

kita di amanahkan untuk bersikap jujurkan,
so kenapa  mesti kita berbohong pula ?
adalah lebih indah jika kita teruskan memberi kejujuran
namun dalam keindahan itu kejujuran jugak boleh buat kita kehilangan orang yg dekat dengan kita
ye..aku cakap macam ni
sebab aku dah alaminya sebelum ini
dan jugak malam ini.. ye..aku sangat yakin
selepas ini dunia aku jadi sepi
tiada lagi gelak tawa teman rapat ku
tiada lagi masalah yang mampu kami kongsikan bersama
kerana sudah makin jelas kenyataannya disini
bahawa kau akan terus meninggalkan aku dan kenangan kita
ye..silakan
kerana aku tak mau mengheret kau dalam kemelut hidup aku ni
aku tak mahu kau hadir hanya untuk secuit rasa
bukan untuk setulus hati
walaupun bagi ku silaturahim ini sangat ikhlas dari aku
tapi sikap kau itu menunjukan
makin luas jarak jurang antara kita...
aku tak mungkin bangkit malam ini
tapi akan aku lepaskan satu persatu perasaan ini
agar aku bisa terbang jauh dari sejarah semalam...

Comments

Anonymous said…
jujur pd diri sendiri dn ikhlas setiap apa yg kita lakukan..
;)
Anonymous said…
Wlcm.. ^_____^