LELAKI YANG HANGAT

indah ......bisik hati dalam kabus pagi
dingin ... .tubuh ku diraba oleh bayu subuh
resah ...ucapan jiwa saat masa berlalu sepi
rindu ...entah milik siapa rindu ku ini
oh sulitnya jiwa seorang orang yang dipanggil perempuan !
semalam aku diburu bayangan sendiri
saat jemari bertatih dikeypad  laptop
tiba - tiba aku dikejutan oleh seorang orang yang bernama lelaki
ah..nama pun lelaki
baru kenal bagai dah lama jumpa
kalau tak dilayan dikata sombong
tapi jika dilayan , macam - macam mintanya
tak sampai 30 minit aku berchatting
dia sudah berani nak melamar aku!
bukan di alam nyata tapi didunia siber..
perh..satu kerja gila
bukan sekali ini berlaku antara aku dengan lelaki
pernah..ya..pernah berkali-kali
adakah begitu murah nilai sesuatu perhubungan bagi lelaki ?
aku bukan jenis perempuan yang cepat melatah
so aku ada cara tersendiri untuk menyelesaikan masalah ini
apa guna Allah bagi aku akal dan fikiran!
apa guna usia ku yang kian matang ?apa guna naluriku ?
dengan izin Allah aku dapat juga atasi permasalahan semalam!
Alhamdulillah . ...
pernah....ya pernah dulu
seorang orang yang bernama lelaki
yang sudah pun mempunyai isteri ,mempunyai anak
dan mempunyai kekasih gelap juga
dengan sedikit maruah yang terabai
beliau melamarku untuk dibuat kekasih !
ohh..tidak !! bukan lelaki jenis kamu yang aku idamkan
aku bukan tiada harga diri !
maruah cinta aku terlalu mahal nilainya ...
bukan untuk di jual beli untuk satu istilah bernama nafsu
ah..mungkin itu namanya manusia
tidak pernah cukup dengan apa yang dia ada
tidak pernah hendak bersyukur
tidak pernah mahu menilai harga perasaan insan yang setia disekelilingnya
kadang kala aku menjadi begitu jengkel
dengan perangai seorang orang yang bernama lelaki
bukan aku lupa bahawa ayahku juga lelaki
tapi ayahku adalah lelaki yang paling aku banggakan
ayah sanggup berkorban masa dan keringat
demi keluarganya yang tercinta
sehingga tiap masa yang terluang
ayah tak pernah kenal untuk berehat !
pada ayah selagi hayat dikandung badan
hidup dan mati ayah hanya unutk isteri dan anak-anak
cuma  ayahku seorang orang yang sangat cemburu buta !
dan mangsanya mama ! ahh... itu lah lelaki ...
yang mana aku paling tidak paham apa mahunya . . .
jika tiada tercari-cari ,didepan mata pula dicurigai ...hmmm
pada hari jumaat ini aku hanya mampu berdoa
agar lelaki  di dunia ini tau apakah kewajipannya pada
Tuhannya,Isterinya dan anak-anaknya
serious  ... aku mudah tertarik pada lelaki yang manja  ...*pengakuan jujur ku*


~ batuk hingga suara pun jadi seakan-akan suara lelaki  
hehe ..cobaannn ....

Comments