Skip to main content

SEPI ITU INDAH

kalau dalam hidup ni
kita kata kita hidup sorang
mungkin sangatlah tak masuk akal
kalau kita kata hidup kita ini sunyi
nampak sangat membohongnya kan
dunia ni milik tiap insan
insan sepi
insan hina
insan terbaik
insan sengal
insan poyo
insan argh..semua insan yg bernafas la senang cakap
kecuali insan yg tak bernyawa yang di panggil jenazah
heee....
ada kala kita tak menyangka disebalik ke sunyian itu
Tuhan bagi masa yang terbaik buat kita
masa untuk merehat kan minda dan jiwa...
sebab ...bila kita berada dalam keadaan sunyi dan sepi
minda kita berfungsi dengan lebih sempurna
kerana tidak dipengaruhi oleh apa-apa permasalahan
bila kita sunyi juga akal..hati ..percakapan kita pastinya teratur
sebab ketika tu kita hanya ada dijiwa kita
kita bukan bersama jiwa orang lain..
well..manusiakan mudah terpengaruh
bila dah bercampur dengan orang lain
kita mudah lupa siapa kita
dari mana asal usul kita
siapakah keluarga kita
apakah pekerjaan kita
kadang kala kita sangat mudah lupa
tentang apakah agama kita ...
hmmmm ....
aku tak nak cakap orang lain
aku hanya nak cakap tentang aku! serious aku cakap disini,
bahawa ada ketika bila sudah bergaul dengan kawan-kawan diluar sana,
aku lupa siapakah aku , mana asal ku
siapa mak ayah ku, apa jenis derita yg bersarang di minda ku
ye...sungguh ! semua tu aku sering lupa !
tapi bila aku kembali sunyi sendiri, baru lah aku sedar
pada tiap yang telah aku lakukan diluar sana
dan ketika itu . . . .nak menyesal pun dah takde guna
semua sudah berlaku dan kehidupan perlu diteruskan !

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx