Skip to main content

EXAM YG AWESOME 12.6. 2013




Assalammualaikum awak
ahha..hafazan untuk surah ni kan?
insyaallah awak boleh heee..aamin ...
tapi awak tau tak apakah kelebihan surah ni ?
saya dah jumpa di rumah mr google
so jum kita tengok apa dia kelebihannya ..
lepas ni bila awak dah hafal boleh la guna dalam
aktiviti seharian awak tu .. jom2 ...

KELEBIHAN SURAH AL~QADR

apabila dibaca sekali
*selepas setiap solat fardhu ,maka akan dijauhkan dari rasa kebimbangan dan kesedihan
 diwariskan keberkatan pada rumah tersebut

 *siapa yg menulis pada suatu bekas dan direndam dgn air,kemudian diberi minum kepada anaknya,
nescaya tidak akan fasiq.

apabila dibaca tujuh kali

*selepas Isya' yg hampir dgn subuh,terpelihara dari bala' yg akan diturunkan
 dan akan meminta ampun kepada Allah oleh Malaikat kepada pembaca.

*sesiap yg membaca terhadap apa yg dihajati akan dikembalikan dalam keadaan gembira

*sesiapa yg membaca untuk sesuatu hajat akan ditunaikannya

*ketika belayar tidak akan tenggelam jika terjatuh dalam air

*pengguna kenderaan ,sekiranya dibaca tidak akan terjatuh atau terkeluar darinya

*siapa yg dahaga dan membaca surah ini nescaya akan diberi Allah tanpa terhitung banyaknya.

apabila dibaca sepuluh kali

*siapa yg membaca ketika hendak musafir,
maka akan dikembalikan kepada keluarganya dgn selamat

apabila dibaca sebelas kali 

*sebelum tidur ,diminta ampun bagi pembacanya
 olehtujuh puluh ribu malaikat sampai kesubuh

apabila dibaca dua puluh satu kali

*siapa yg membaca ketika pagi dan petang sebanyak 21 kali,
  akan melihat Nabi S.A.W

*jika dibaca selepas solat jumaat akan dijelaskan hutang piutangnya tanpa terhitung

*jika dibaca kepada orang yg sakit tenat ,tidak dimatikan
  sebelum dia diperlihatkan tempatnya didalam syurga.

*jika dibaca kepada telinga hamba dan binatang ternakan akan dipelihara oleh Allah

apabila dibaca tiga puluh enam kali
*pada air kemudian direnjis kan kepada pakaian baru,
 nescaya akan diluaskan rezkinya selama mana digunakan.

what?? ustazah kata awak gagap?
bukan gagap la tapi awak gugup
sebab ustazah manis  sangat harini kot ..heeee...~
tahniah awak ...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx