Skip to main content

JEREBU ASMARA

apa perlu dalam  sebuah kehidupan ?
selain makan untuk hidup
kerjaya pastinya agenda utama !
manusia juga perlukan teman dalam hidupnya
namun bukan mudah mencari teman hidup
adakalanya memakan hati sendiri
kalau seawal pertemuan mungkin
bolehlah kita kata belum ada keserasian
tapi bila sudah bertahun-tahun
apakah masih tidak serasi ?
kalau kita lihat adakalanya
pasangan yg dah berkahwin 20-30 tahun boleh bercerai
mungkin pada dasarnya itu hanya jodoh
tapi apakah penyebabnya?
banyak kegelutan terjadi bila perhubungan itu semakin matang
ada ketika pasangan akan rasa dirinya serba kekurangan
ada juga yang rasa pasangannya itu
kurang perhatian terhadap cinta mereka
dalam hal ini . . .
selain tolak ansur ,sepahaman
doa kepada Allah amat perlu
yakin bahawa segalanya milikNYA
sebagai manusia kita kena redha
bahawa setiap insan itu tidak pernah sempurna
selain menyayangi kita juga perlu memahami
bukan menyalahkan antara saatu sama lain !
orang tua ada berkata :
jauh bau bunga
dekat bau najis !
bijak sungguh orang tua zaman dulu
najis yg dimaksudkan itu ialah kesilapan orang !
ada orang yg tak suka cari pasal dengan pasangannya
dia lebih suka berdiam dan memendam perasaan
tapi ada juga yg lebih cenderung untuk meluahkan !
samaada dengan nada perlahan ,menangis mahupun
dengan nada marah - marah .
pun begitu . .
curang tetapi menjadi tajuk utama
itu sangat pasti dalam percintaan
sama ada ia atau tidak
curang selalunya menjadi punca !
aah..letih dah nak memikirkannya
kehidupan yg ada perlu diteruskan
nyawa yg masih diizinkan untuk bernafas ini
perlu diisikan dengan ilmu dan takwa
biarkan saja kemelut itu
biar dibawa angin yg berjerebu
biar aku yg melangkah sendiri
biar aku yang lemah
biarkan..ye..biarkan la rasa cinta itu lemas dalam jerebu asmara  ...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx