KASIH . . .


Kenapa manusia mudah begini ?
semasa ada tidak pernah untuk dihargai
bila dan hilang baru nak dikenang?

Awak .. untuk menjadi kenangan pada seseorang
maka jadilah insan yang terbaik disisinya
tak kiralah berapa lama awak disampingnya
berapa banyak masa awak untuk nya
tapi biarlah penuh bererti . . . .

Sesaat yg indah itu
bisa menjadi ribuan saat yg menghiburkannya
setiap senyumannya adalah kebahagiaan bersama.
berbanggalah jika orang yg membahagiakannya  itu ialah awak . . .

Inilah namanya hidup
manusia akan ingat pekara yang dah lepas
tapi pekara yang berlaku didepan mata
dibiarkan saja sepi ,ada macam takde ! sedih kan. . .
malahan ada yang menganggapnya sebagai satu bebanan!

Hanya yang mengerti mampu memahami
apa yang saya nak sampaikan disini
hargailah pada tiap awak miliki itu
sayangilah dia.. jagalah dia seadanya
kerana tak mungkin dia akan kekal bersama awak selamanya
dan tak semua orang yang mampu milikinya seperti awak ada tu
... sekali lagi pesanan buat awak..
hargailah pada tiap yang awak miliki itu . . . .

2 comments:

Anonymous said...

Buu.. Saia ngak ngerti apa-apa.. :p

Lyenda said...

hehe ...mari dong ku ajarinnn . . .
:p