Skip to main content

KU LEPASKAN JUA

Santai nya pagi ni
saat mata mula terbuka
saya hanya termenung kearah siling bilik yang kosong
semalam..... ye malam semalam
sebelum mata  terbuai oleh mimpi indah
saya dah membuat keputusan
bahawa semua yang terjadi adalah permintaan
bukannya paksaan
kehendak awak akan saya turuti
walaupun bukannya satu pekara yang mudah bagi saya
awak yang hampir beberapa tahun menemani hidup saya
hampir semua aktiviti saya adalah bersama awak
ye..hampir ...hanya aktiviti personal je yang kita berbeza
tapi malam tadi awak inginkan perpisahan
kata awak semua ini kerana
awak tak mahu menganggu kehidupan saya lagi..
tapi perlukah kita berpisah awak?
perlukah awak tinggalkan saya?
perlukah semua ini?
alasan awak lagi...
semua yang ada pada awak
bukan ciri insan yang sesuai untuk saya.
padahal selamani
ada kah saya memilih untuk mencari teman ?
cuba awak lihat
selama ini golongan manakah teman-teman saya?
wajibkah anak orang kaya
perlukah anak jutawan?
mestikah para koprat?
emmmmm... itu bukan alasannya lagi
semua orang hanya perlu  ikhlas berkawan dengan saya
maka dialah teman saya selamanya
oklah siapalah saya untuk memaksa awak
untuk terus rapat dengan saya kan
so..dalam keterpaksaan ini
saya rela lepaskan awak
dan semua kenangan-kenangan kita dulu .
terimakasih atas segalanya
lepas ni mungkin saya kena cuci semuanya
menggunakan peluntur ingatan
agar tiada satu pun kenangan antara kita
kekal melekat diminda  saya ini
selamat tinggal awak . . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx