MANGSA KEADAAN 2

DIA....
seorang gadis yg manja
penyayang dan lemah lembut ...
dari kecil dia tak pernah bercampur dengan orang lain melainkan ahli keluarganya
kata ibu..orang lain tu bukan muhram maka dia tak boleh bercampur sesuka hati
dia akur kata-kata ibu...
namun bila dah dewasa dia mula rasa bosan
dia bosan dengan pegangan ibu yg keterlaluan tu
dia rasa sangat tertekan !!!
namun dalam masa yg sama dia masih lagi memendam rasa itu !
harini dia terpaksa tinggalkan apa yg dia sayang
kalini dia terpaksa menanggung semua derita sendirian lagi
kalini dia akan meninggalkan orang yang dia panggil sayang ...
kesian dia ... hidupnya tak selalu indah
seperti yg selalu dia bayangkan
seperti bagaimana yg selalu dia inginkan
dia sudah meluahkan nya pada sayang
dan kata sayang . . .
turutlah kata orang tua dia tu
tidak kah dia tahu syurga bagi anak-anak ialah
dengan menghurmati kedua ibubapanya  ??
sayang hendak dia ikut saja kemahuan ibu.
yang pasti sayang nak dia takkan pernah melupakan sayang  ...
dia ikut pesanan sayang..
dia akan ikut arahan ibu selepas ni ...
semalaman dia menangis sedih
mengenangkan detik hidup tanpa sayang disisi
tanpa gurau senda sayang nanti
tanpa kata-kata rindu dari sayang lagi
kini dia makin lemah
dalam menghitung detik yang kian hampir
dimana doa akan melenyapkan semua kenangan bersama sayang
dan meninggalkan sayang bersama insan lain disana  . . . .
duhai insan lain ..jaga lah sayang dia ini
dia tak mampu membawa sayang dia bersama
dia hanya insan yang lemah
dia doakan insan lain itu menyayangi sayang
seperti dia menyayangi sayang jugak
sayang , dia sangat-sangat sayang kat sayang
namun relakan dia pergi ...
dia rindukan awak sayang . . .







Comments