Skip to main content

SEBELUM MATA PEJAM


hello baby ....mish u again... three words ok...that is  ...i love u...
haaaa..mengade ..ketuk jap kepala tu bagi sedar diri sikit !aduh...sakit ... orang sengal memang suka tak sedarkan diri katanya ...haha  tapi ni bukan fakta ok !





bila dalam suasana  macam ni punya sepi, sempoi..pastu layan pulak lagu jiwang kat blog ni ,tambah-tambah lagi ngade-ngadenya saya ...oppsss..mengumpat diri sendiri tak pe kan jangan ngumpat orang lain pulak..dosa tu !





apabila teringat pada kisah yg berlaku sebelum harini ,maksud saya semalam punya semalam la tu ok.sebenarnya ianya memberi seribu satu pengalaman ,pada diri seseorang termasuklah  saya..mungkin ketika mengharunginya tu kita rasa sangat perit ! sangat  sakit ... *sampai macam hampir koma pun ada*





tapi saat bila dikenangkan semua yg lepas  ni , alahai..so sweet ..macam nak rewind gitu hmmm  nasib lah tak boleh ..kerana semalam takkan  boleh jadi hari ini ....aaa..nilah fakta...tapi hari ini boleh pulak jadi semalam kan ,cubalah  fikir-fikir kan ..hebat betul kan dunia ni .! kat planet lain macam ni tak ekk ... *jakun*





apa yg penting pada saya saat ni , yg dah lepas tu lepaskan lah ,sesungguhnya apa yg dah kita lalui bersama -sama satu masa dahulu .itu bukan lah satu kesilapan
tetapi ia adalah ujian buat kita bersama untuk lebih berhati-hati dalam hidup ini,
untuk kita jadi insan yg lebih matang dalam hidup didunia ni ...seadanya ...






kehidupan perlu diteruskan ,yg pahit tu biarkan lah dia kekal pahit , yg manis tu jadikan lah ianya saat paling manis dalam sejarah,yg masam tu jangan ditambah asam nya lagi nanti jadi kecut pulak dan tak lawa..saya berkata atas dasar cinta..eh..bukan-bukan.. atas dasar jiwa ..



# fakta : apabila fikiran serabut ,anda digalakan tidur bagi menenangkan ketegangan minda dan otak anda itu
sebenarnya sayadah mengantuk ni ..hmmmm ..
jum berlayar ke pulau impian  ...



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx