Skip to main content

ADEH !

Assalammualaikum ...awak ...oo..awak
meriahnya malam ni
ada bintang ,ada bulan ,ada burung hantu
tapi tu semuanya diluar rumah saya
didalam rumah pula
ada makanan ,ada mama,ayah ,adik-adik
semua tengah buat hal masing-masing
dan niat saya nak bermuka buku malam ni terhalang
hanya sebab line internet kat rumah ni dan nazak . . .
nasib baik untuk berblog tiada pula halangannya..alhamdulillah
awak..oo awak
kenapa orang susah nak percaya pada saya ek?
hampir semua orang tak percaya saya
pada kata-kata saya ,janji saya ,perlakuan saya
boleh dikatakan hampir sukar untuk saya
mengatakan yg saya ni berkata yg benar !
kalau saya kata itu lah wajah saya . .
kenapa masih ada yg kata ' kenapa tak sama?'
kalau saya kata saya berkerja dan tak boleh dihubungi . .
ada yg kata 'kenapa macam tu ?'
kalau saya kata saya tak suka bergayut or main masage dihandphone
ada yg kata' ye jek' ntah-ntah awak ada banyak no handphone !
oh meeennnnnn . . . sukar campur sulit jiwa saya ni !
mau aja saya terjun lombong ketika itu !
nasib sekitar rumah saya hanya ada longkang kecil yg tidak menjanjikan apa-apa . . .



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx