Skip to main content

ALAHAI MY ROCKER

Assalammualaikum awak . . .
awak anak nombor berapa ek?
sah dan yakin yang saya ni anak nombor satu
anak pertama, anak sulung ,kak long/along
tapi bukan ahlong yg gitu gitu tu ye...
kata orang tiap anak ada karektor
sikap..perangai yg agak berbeza
untuk kesahihannya ,saya cari 3 ketegori anak
dilaman facebook saya tu dan hasilnya ..jeng3x

Insan pertama ni , dia seorang anak sulung ,bang long la kiranyakan...emm dia diduga oleh Allah dengan membesar tanpa belaian kasih seorang ayah disisi.maka hanya ibunya saja tempat dia mengadu tiap permasalahan yg mendatang. bersama kasih sayang adik-adiknya juga.susah senang kehidupan mereka sekeluarga ketika tu,hanya dia , ibu dan adik-adiknya je yg tahu.. seorang ibu hendak menjaga 4 orang putera yg usianya hampir sebaya..ish2..bukan satu kerja yg mudah ok. tapi mereka berjaya jadi orang !haha ..awak mesti tahu maksud saya ni..kalau tak tahu..pm tau heeee ~

 apa yg saya dapati dia kini adalah sorang perantau yg hidup jauh dari ibu dan adik-adiknya. namun apa yg saya respect kat dia ialah dia seorang yg begitu berdikari. termasukan didapur. awak cakap je apa jenis masakan ,makanan yg awak tau...dia pasti tau punya haaa.mengalahkan orang perempuan..*ini bukan membodek eaa*.. bytheway walaupun dia balik kerja jam 1pagi pun,jika dia lapar,dia akan masak jugak untuk perutnya ..sambil masak dia boleh cuci baju-baju  kerjanya..dia boleh massage dengan teman-temannya.. boleh itu ..boleh ini.. ahha hebat tak beliau ?

haaaa dan utk satu istilah kepercayaan... dia pernah 'mengpostkan' photo dia sedang mengoreng ayam di jam 130 am tu kepada saya..dan waktu tu mata saya pun dah berbintang-bintang sebab mengantuk .. maka photo kiriman dia saya dapat tengok selepas saya buka mata keesokkan harinya.kesian dia susah2 upload photo utk saya tapi saya tak sempat tengok masa photo tu panas2 lagi heee.. sorry ye awak... :)


tapi apa yg saya respect gila kat dia tu..dia takde kenal jemu untuk mencari rezeki..walaupun dia dah ada kerja tetap dia masih rajin untuk kerja-kerja partime bagi menambahkan pendapatannya.. hebat tak ?? ye..anak sulung sememangnya  hebat dan saya bangga dapat kenal sorang insan seperti dia. dan saya harap apa yg dia hajatkan akan kekal jadi milik dia satu  hari nanti  dan saya sebagai insan yang sentiasa hurmat dengan tindakan dia ,akan selalu mendoakan yg terbaik hanya untuk dia dan hidupnya ..aaaminnn....

pasal teman hidup nya ..dia taklah memilih sangat katanya..janji awek tu bukan seorang pemalas..ada kerjaya dan sweet..eh..boleh pulak gitu ..ni saya je yg menambahnya hehehe...sorry tuan tanah kedaung..tapi..aaa..ada tapinya walau apa pun terjadi..jiwa dia still rock bebeh !!! dimana-mana rock beb !yea yeahhh... hehehe... tabik spring sir !!! dan akhir sekali saya masih ingat kata-katanya 'siapa kata rocker tak boleh jadi imam' ..ok.. saya nak tengok ~

ini baru kisah anak sulung ok..saya tak nak awak juling biji mata membacanya so kisah si anak tengah dan si bungsu tu esok2 je lah..line slow la kat sini..qouta wifi saya dah habis ni..lahai.. zalim tol line ni hah...


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx