BUKAN SALAH SESIAPA

meroyan time !
perut kosong minda kureng sikit tapi akal dah full !
jum.... awak harini saya nak membebel kejap
semalam saya ada sembang dengan sorang kawan
yeah..kami memang selalu bersembang
macam-macam yg kami bangkitkan
terutama dalam hal-hal kehidupan
tapi semalam dia bangkitkan isu  '' ISTERI YANG CURANG ''
bukan sengaja isu itu terbangkit
tapi disebabkan terlalu banyak kes yg berlaku ditempat dia
maka benda tu pun jadi perbincangan kami
saya kata sebab seorang isteri itu curang mungkin :
~mungkin dia kurang kasih sayang
~mungkin suami dia seorang yg tak reti jaga penampilan


tapi kata kawan saya tu
~ mereka ( isteri ) tu  curang disebabkan ketidak kepuasan nafkah batin dari pihak suami !


eh.. ye ke ni? mungkin hanya segelintir je kot. pengalaman saya dengan masyarakat pulak mengatakan isteri tu curang sebab suami mereka kurang didikkan agama ,so dia ( si suami ) tak dapat membimbing isteri dan keluarganya mengikut ajaran agama yg betul. maka terjadilah isteri yg kurang pegangan agama dan akhirnya curang. kalau iman dia kuat ,mana mungkin dia berlaku curang kan ??


kalau awak tak percaya cakap saya . cuba lihat diluar sana,bagai mana ramai kalangan ustaz boleh berkawin lebih dari 1 ?dan isteri mereka merelakan?? malahan kadang kala isteri-isteri mereka yg pergi meminangkan untuk si  ustaz itu ? owh Maha suci Allah yg memberi balasan pada tiap kebaikan ,walaupun masih lagi hidup didunia ini. Berbahagia lah orang yg kuat pegangan agamanya didunia dan akhirat ~ Aaaminn . . .



Comments