Skip to main content

BUKAN SALAH SESIAPA

meroyan time !
perut kosong minda kureng sikit tapi akal dah full !
jum.... awak harini saya nak membebel kejap
semalam saya ada sembang dengan sorang kawan
yeah..kami memang selalu bersembang
macam-macam yg kami bangkitkan
terutama dalam hal-hal kehidupan
tapi semalam dia bangkitkan isu  '' ISTERI YANG CURANG ''
bukan sengaja isu itu terbangkit
tapi disebabkan terlalu banyak kes yg berlaku ditempat dia
maka benda tu pun jadi perbincangan kami
saya kata sebab seorang isteri itu curang mungkin :
~mungkin dia kurang kasih sayang
~mungkin suami dia seorang yg tak reti jaga penampilan


tapi kata kawan saya tu
~ mereka ( isteri ) tu  curang disebabkan ketidak kepuasan nafkah batin dari pihak suami !


eh.. ye ke ni? mungkin hanya segelintir je kot. pengalaman saya dengan masyarakat pulak mengatakan isteri tu curang sebab suami mereka kurang didikkan agama ,so dia ( si suami ) tak dapat membimbing isteri dan keluarganya mengikut ajaran agama yg betul. maka terjadilah isteri yg kurang pegangan agama dan akhirnya curang. kalau iman dia kuat ,mana mungkin dia berlaku curang kan ??


kalau awak tak percaya cakap saya . cuba lihat diluar sana,bagai mana ramai kalangan ustaz boleh berkawin lebih dari 1 ?dan isteri mereka merelakan?? malahan kadang kala isteri-isteri mereka yg pergi meminangkan untuk si  ustaz itu ? owh Maha suci Allah yg memberi balasan pada tiap kebaikan ,walaupun masih lagi hidup didunia ini. Berbahagia lah orang yg kuat pegangan agamanya didunia dan akhirat ~ Aaaminn . . .



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx