CAKAP TAK SERUPA BIKIN

pagi yg cerah  ..indah . .. damai ...
bunga-bunga mekar mewangi ,
burung-burung dah riuh berterbangan,
saya baru je siap buat kerja-kerja rumah ni ..
dengar lagu-lagu raya buat saya rasa macam dah raya pulak
excited gitu .!!
padahal bukan excited nak raya,
tapi excited nak cari kerja baru .
ye saya dah janji nak cari kerja baru lepas raya nanti .
ah..lantak lah apa nak jadi jadilah...
akhirnya terkeluar ayat itu dari bibir ini
ye ..saya pasrah sekarang ni
dalam perjalanan yg bagai baru bermula ni
dengan kehidupan baru saya
rasanya banyak yg saya kena tempuh untuk jadi insan yg matang !
dan air mata bukan lagi teman setia !!ye..itu janji saya .. .
menangis bukan lah penyelesaian
dah la membazirkan air mata ,
pastu mata pun nampak tak cantik ,
macam mata beruang pun ada..
pastu muka kedut-kedut masa nangis tu pun
boleh mencepatkan proses penuaan ,
lagi-lagi dengan air hidung yg meleleh ,
nampak sangat selekehnya
isshh.. tak nak la nangis lagi..
ingat nak simpan je air mata tu untuk satu istilah kegembiraan
sebab saya ni kalau happy pun saya akan nangis
tapi kan..emm pagi-pagi lagi awak dah buat saya menangis
dan saya nampak tak ayu gitu ...arghh . . . sedih . . .





Comments