Skip to main content

DIA MEROYAN LAGI

hai awak
semalam kan hari minggu
lepak dengan adik-adik adalah sesuatu yang paling menyeronokan,
lepas makan sahur dan kami solat subuh berjemaah
kami sempat lagi lepak-lepak di katil sambil berborak kosong
ye untuk pengetahuan awak
adik saya adalah perempuan
walaupun begitu
perangai dia sangat lasak
dan dia pernah di ketogerikan oleh mama
sebagai perempuan yg tak menjadi !!
hehehe ..kejam nya mama saya tu kan...
dah perangai dia serupa lelaki nak buat macamane kan?
tapi dia adalah perempuan yg normal
zahir dan batin..i told u ok !!!
hehehe..tapi semalam saya cuba menyelam naluri dia
saya tanya dia :

LELAKI MACAMANE YG BEST BUAT COUPLE EKK

dan jawapan yg saya dapati ialah  :

~ cari yg betul-betul beriman baru bahgia dan diredhai oleh Allah sepanjang bercintaan

~cari yg ada kerjaya yg menarik,bukan kaya raya ,bukan gaji besar
   tapi cukup untuk satu kehidupan yg sederhana

~cari yg hurmat orang tua ,dia kena sayang parent kita macam dia sayang kat kita jugak

~cari yg sederhana tarapnya kalau tak nak dia pasang ramai girlfriend .

~ cari yg pandai memasak supaya bila kita sakit nanti dia boleh masakan untuk kita

~ cari yg tak sedang-sedang je ,tak payah yg handsome sangat,
    cukuplah dapat yg kemas dan manis

~ cari yg tak suka tunjuk  panas baran tapi cari pulak kita selalu cari pasal..kompem la dia panasss..

~ cari yg berumur sikit dari kita biar dia mudah paham bahasa kita
   kalau yg muda dari kita tu sengal sikit pahamannya..bahaya !

~cari yg tak reti putus asa
  sebab dia akan tetap setia kat kita walaupun kita buat apa pun kat dia ,tapi ade ke yg macam ni??? huh!

hehehe awak ..oo awak..awak nak tau tak
adik saya tu bukannya ada boyfriend pun
tapi ayat dia tu macam lah dia tu otai percintaan !!
heee..ok.la akan di cari.. ..tu kata saya kat dia
akak akan carikan abang ipar special untuk lu ok?
aik?? adik saya terkejut?? boleh ke? dia tanya saya lagi..
whay not? kan lelaki ramai didunia ni
kalau tak jumpa dimalaysia ??
akak cari di luar negara ...
kalau tak ada diluar negara??
akak akan cari di syurga ..insha Allah. . . siapa tahu kan ??
ok...ok.. akak memang pandai menjawap eaa..
dia gelak sambil tumbuk bahu saya
adoii..sakitlaaaa.. saya merengek ..tahan sakit
ye... tumbukan dia memang buat bahu saya rasa pedih pagi tu
hmmm.. majuk la camni...
saya ambil bantal dan terus tutup muka dengan mood merajuk!
sengaja nak merajuk dengan adik sendiri ,takpe kan awak?
nak merajuk kat awak nanti awak tak perasan pulak...
eh...boleh pulak gitu tu haaaa....


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx