Skip to main content

MAMA OH MAMAKU


pening . . .
itu keluhan kecil yg keluar dari mulut mama tadi ,
kenapa mama? saya bertanya perlahan ...
mana tak nya mama tak pening ...
bila keluar dengan korang bertiga je,
tak habis 5 keping duit seratus mama ,memang tak sah !!!
hahaha..baru saya  tau punca nya ...


yelah ..anak mama ada tiga
semua perempuan pulak tu
kalau cakap perempuan ni,
adik saya yg kecil tu pun dah tau melaram
padahal umur dia baru 10 tahun
tak ada boy friend lagi !
tapi raya nanti dia punya dressing . . .
saya dah dapat bayangkan dah bagaimana !!
dan tu belum lagi adik perempuan saya yg sekolah menegah tu ...
tu lagi lah ..ala-ala model sambilan pun ada jugak heeee...
dan. . tu belum saya lagi ...opsss sorry ea..
saya dah duit sendiri.. .dan saya jarang ganggu duit mama
melainkan mama yg offer ..rezki jangan ditolak ye kan ?  :)


ala ma. . .  raya bukan selalu , setahun sebulan jek
apa salahnya mama berhabisan sikit untuk puteri-puteri mama ni
emm..ye la ..senang la awak tu cakap..
bayangkan 3 kali keluar shopping dengan korang
dekat rm 2k duit mama terbang , mama pun ada bajet jugak
adik-adik korang tu bukan main lagi mengepau mama...hurmm . . .
hahaha..mama dah membebel..ayokkk..


ma . .  macam tak iklas je ni hehe.. saya mengusik mama...
mama iklas la..tapi diaorang tu dah melampau . .
kasut dah la dua pasang seorang
dah ada baju kurung 2 pasang nak lagi seluar jeans dan blouse
dah tu tudung pun nak 2 helai..
padahal dalam almari tu dah dapat buka 1 kedai bundle
untuk jual kain tudung mama rasa ...
hahaha..aku gelak kuat ...
adat la mama..awek-awek memang macam ni ...
part melaram memang terbaik ~
eh.... mama terkejut..
awak  tu tak macam tu ke ? aaaa..
opssss... err...er... saya pun sama ma. . .  heee...
saya terkial-kial nak menjawap ....
haaa..kan . .  sama jek korang bertiga ni hmmm . . .


ma ... saya nak beritahu mama
apa kata mama anggap je semua ni sedekah  je ma ..
nanti Allah beri  bertambah-tambah lagi rezki mama  hehe
saya saje usik mama...
dan akhirnya mama meninggalkan saya sorang kat depan tv
jom tolong mama masak ... dah pukul 4 dah ni..
ok ma.. i'm comingggg. . .  hikhikhik...
saya  gelak perlahan sambil gerak kedapur. . .
masak time ~


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx