Skip to main content

MOOD TENGAH MALAM




selamat malam awak
jam dah tunjuk ke nombor 1 pagi
mata saya masih tak boleh pejam 
kat luar suara kodok panggil hujan dah bersahut-sahutan
dan dalam bilik ni semua orang tengah bermimpi 
tah-tah ada yg dah mimpi raya ..perhh..  bahaya ni !
puasa baru masuk hari ke dua tu... heee ~
*abaikan je ayat atas tu *
takde kesah menarik untuk dikongsikan bersama awak minggu ni
tapi mood puasa..mood bulan ramadhan memang telah menjadikan saya 
ye..dari seorang yg tah apa-apa ni
kepada seorang hamba Allah yg rasa dirinya begitu kerdil sekali
selama ni pada saya ...saya adalah betul !
sikit silap tu adat la kan
tapi rupanya tidak tau awak...
bila kita kejalan yg lebih baik
kita akan dapati semalam kita adalah semalam yg teruk
semalam yg menakutkan
semalam yg hina
semalam yg menjadi sejarah hitam
mungkin orang tua selalu berpesan
barang lama jangan dikenang
atau nasi dah jadi bubur
tapi pada saya
barang lama itu antik !
dan bila nasi dah jadi bubur 
kita letakje rempah dan bahan-bahan lain
pastu jadi lah bubur asyura *bubur lambuk*
lagi sedap dari nasi yg kita masak tak jadi tu
ni firasat awek nakal semalaya 
dont follow me ok ~ hehe
awak oo awak . . . 
sebenarnya apa yg penting nawaitu 
dan kebijaksanaan kita dalam menangani masalah yg datang
dan kiranya terjadi lagi...percayalah... 
bahawa Allah hanya menduga pada hambanya yg DIA sayang
perh... tak nak berbangga ke atas semua itu ?
tak teringin ke jadi hamba kesayangan Allah awak ?
tepuk dada..tanya lah selera..
eh... puasa laaa.. selera dah tertutup ni ..
amoi lalu pakai boxer pergi kedai pun 
semua orang tak pandang dah..
semua orang hanya tunduk tengok tanah hehehe
lahai... 720pm baru ada selera kot
emmmm  awak ... saya nak tengok muka awak lah  untuk up selera !
hahaha tu ayat budak nakal semalaya lagi ~
gindu oiii  gindu ni..opss kata admin manja tu
bulan puasa boleh ke rindu-rinduan??
mengade la admin tu !!. ~ heeee ~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx