MOOD TENGAH MALAM




selamat malam awak
jam dah tunjuk ke nombor 1 pagi
mata saya masih tak boleh pejam 
kat luar suara kodok panggil hujan dah bersahut-sahutan
dan dalam bilik ni semua orang tengah bermimpi 
tah-tah ada yg dah mimpi raya ..perhh..  bahaya ni !
puasa baru masuk hari ke dua tu... heee ~
*abaikan je ayat atas tu *
takde kesah menarik untuk dikongsikan bersama awak minggu ni
tapi mood puasa..mood bulan ramadhan memang telah menjadikan saya 
ye..dari seorang yg tah apa-apa ni
kepada seorang hamba Allah yg rasa dirinya begitu kerdil sekali
selama ni pada saya ...saya adalah betul !
sikit silap tu adat la kan
tapi rupanya tidak tau awak...
bila kita kejalan yg lebih baik
kita akan dapati semalam kita adalah semalam yg teruk
semalam yg menakutkan
semalam yg hina
semalam yg menjadi sejarah hitam
mungkin orang tua selalu berpesan
barang lama jangan dikenang
atau nasi dah jadi bubur
tapi pada saya
barang lama itu antik !
dan bila nasi dah jadi bubur 
kita letakje rempah dan bahan-bahan lain
pastu jadi lah bubur asyura *bubur lambuk*
lagi sedap dari nasi yg kita masak tak jadi tu
ni firasat awek nakal semalaya 
dont follow me ok ~ hehe
awak oo awak . . . 
sebenarnya apa yg penting nawaitu 
dan kebijaksanaan kita dalam menangani masalah yg datang
dan kiranya terjadi lagi...percayalah... 
bahawa Allah hanya menduga pada hambanya yg DIA sayang
perh... tak nak berbangga ke atas semua itu ?
tak teringin ke jadi hamba kesayangan Allah awak ?
tepuk dada..tanya lah selera..
eh... puasa laaa.. selera dah tertutup ni ..
amoi lalu pakai boxer pergi kedai pun 
semua orang tak pandang dah..
semua orang hanya tunduk tengok tanah hehehe
lahai... 720pm baru ada selera kot
emmmm  awak ... saya nak tengok muka awak lah  untuk up selera !
hahaha tu ayat budak nakal semalaya lagi ~
gindu oiii  gindu ni..opss kata admin manja tu
bulan puasa boleh ke rindu-rinduan??
mengade la admin tu !!. ~ heeee ~

Comments

Anonymous said…
Xde rindu².. Da abes dah :p
Lyenda said…
pegi la tapau kalau dah habis :p
Anonymous said…
Bekas tapau pon da abes hee :p