MR BULAN

Oh encik bulan
indahnya awak malam ni
mengambang penuh sangat berseri
saya yg menyusur malam yang sunyi ni
terasa tenang bila awak menyuluhkan jalan yg saya lalui
ye encik bulan saya sedang sendirian malam ni
tanpa dia ~ penawar rindu saya tu . .
tanpa gelak tawa dia , tanpa gurau senda dia
bukan tiada usaha untuk bersama
tapi saya sengaja untuk memberi dia rehatkan minda
tanpa gangguan dari saya..
awak tahukah encik bulan
kalau hari-hari bersama nanti jadi jemu pula,
kadang-kadang timbul pulak syak wasangka
maka dengan itu saya mengambil keputusan
agar tidak mengganggu beliau pada saat malam begini
agar dia tenang disana dan bergembira bersama dengan temannya
saya berdoa agar dia dapat simpankan sedikit  rindu buat saya
dan saya pun sedang merindui dia tika dan saat ini . . .
heee ~ rindu yg tidak mampu ditapau ~


Comments

Yenda Ixati said…
alahai . . . hee
Anonymous said…
Cian dia.. :p
Yenda Ixati said…
huhu..dah naseb...