Skip to main content

WARKAH DARI DINDA

Kehadapan kanda ku yang jauh dimata
bersama alunan muzik berirama buluh perindu ini ,dinda mengaturkan jemari dinda hanya untuk tatapan kanda disinun...sang bayu yang lemah gemalai ni sudah pun sudah membuatkan dinda terasa sangat mengantuk  ,lebih-lebih lagi bila suara burung murai berkicau riang di taman kita tu.. burung ape??? burung murai ... burung ape ??? burung murai.... burung ape ??? ahh.. lantak ko !!! sengal !!

kanda . . .
dinda haus disini. . . bagaimana dengan kanda ? haus tak ? semalam kanda tak makan sahur kan...aaaa... kompem haus le tu ... eh..tengok tu !! ada roti.. ada kaya ... ada air kotak lagi di atas meja dinda ni . . .siapa yg beli ni??? dinda dah 5 hari tak keluar rumah ,apa lagi pergi ke mini mart tu .. yelah semenjak budak bangla tu  kenyit mata kat dinda ,lepas tu baru dinda nak balas ,kanda dah sampai ..adeh..rugi tau..handsome  siot ...macam abang johnny deep ~ ...awww... caer terus ~~~

kanda ooo kanda . .
manakah kanda menghilang ? ni bau asap rokok ke ...bau asap ubat nyamok ni kanda ?? takkan baru pukul 1 kanda dah pasang ubat nyamok..tunggu lah lepas magrib nanti atau masa kita nak masuk beradu ke nanti. kanda jangan memain ea.. kalau nak isap rokok pun,mohon asapnya ditelan ,dinda dah naik loye ni bau asap rokok..kang dinda muntah kang. . . batal pulak puasa dinda harini ..penat-penat je dinda baca doa pagi tadi,sampai tergigit lidah tau ...emm sakitnya masih lagi terasa ~ hmmm....

kanda . . .
kenapa sepi ni ...? kok ye pun * eh..kok tu macam cakap jawa jek ??? * ...kok ye pun kanda pergi memburu ,takkan tak nak bagi fly kiss kat dinda ni ? kesian dinda tau. dah la lapar...sepi..duduk sorang -sorang dalam kamar cristal ni ,pastu layan lagu dangdut roma irama lagi.. pening tau kanda..pening ..werkkk.. aaaa..dah naik mual dah ni ... kanda ....dinda nak berbuka lepas azan zohor boleh tak ??? haaaa *alasan baek punyerrr* kalau kanda izinkan . . .kanda dail kanla pizza hut buat dinda disini . .dinda lupa nombornya ni pun dinda copy paste kat google...
naaaa...   1300-88-2525  . . 

kanda . .
kalau kanda baca warkah dari dinda ni ,itu bermakna dinda dah pun masuk ke negeri atas awan . dinda sudah pun belayar ke pulau impian kita tu . mungkin dinda sedang diulit mimpi bersama intan *eh..tu nama lagu wings tu* haaa...ok la kalau kanda free nanti kanda singgahlah kejap kesinggah sana dinda ye..macam program singgah sahur kat tv3 tu .  boleh la kita makan pizza hut bersama-sama emm..maksud dinda waktu berbuka la..lepas azan asar..eh..azan magrib ..cane ? boleh tak kanda ku ?

kanda ku pengarang jantung ku ..buah hatiku intan payung ku ,penawar rindu ku . . . .izinkan dinda beradu dahulu ..mohon mimpi-mimpi indah sambil makan pizza dinegeri atas awan la ye . maaf warkah ini terpaksa dinda posting di blog sebab jari dinda dah terkehel dok asik menaip siang dan malam kat keypad ni,tak berdaya nak menaipnya di kertas surat cinta kita yg wangie tu .....maklom lah dindakan blogger syok sendiri .. hek3...buat pengetahuan kanda , tak semua awek blogger sengal macam dinda tau..kalau kanda reject dinda..nanti nyesal tak tau eah ..  *macam ugut le pulak*
KANDA !!!!!??   ~ peace ~  heee . .  .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx