CINTA SEJATI

selamat pagi sang mentari  ,
selamat pagi burung - burung ,
selamat pagi dunia  ku . . .
terima kasih Allah
kerana memberi ku peluang
untuk bernafas lagi hari ni . . .
di kedinginan yg menyerlah
setelah bumi disirami hujan malam tadi
ku gagahi tubuh untuk bangkit..
kerana tugas dan tanggung jawap
yg setia menanti diluar sana !
hanya dengan senyuman
ku lihat wajah mama ,
ku renung wajah ayah . . .
assalammualaikum mama . . .
assalammualaikum ayah . . .
waalaikumusalam sayang . .
serentak mereka berdua menjawap salam ku . .
sambil tersenyum ,
ku melangkah lesu ke bilik mandi . . . .

awak . . .hari ini mungkin saya masih boleh tersenyum untuk mama ,untuk ayah saya , memberi salam buat mereka berdua , membantu mereka semampu saya , mendidik adik-adik saya , menjaga harta mereka , tapi saya tak pasti ,apakah esok hari saya masih akan dapat melakukan pekara yg sama untuk mereka . . . .?? waAllahhualam . . . .

awak . . . semua anak sayang ibubapanya , semua anak manja dengan ibubapanya , semua anak mahu perhatian dari kedua ibubapanya . . .kan awak kan . . .tapi tak semua anak mendapatkannya awak ...hmmm

tapikan awak . .  jika kedua mereka itu tidak memberi perhatian  kat awak selama ini .  janganlah awak berkecil hati pada mereka , cuba awak cari ( siasat ) apakah punya nya diri awak tu terabai kerana setiap perkara yg berlaku ,mesti ada sebabnya bukan saja-saja  . . .

awak . . . walau siapa pun orang tua awak ,mereka adalah ibubapa awak . . tugas awak hanyalah  berdoa setiap masa agar awak akan menjadi anak yg berguna untuk mereka di dunia dan diakhirat nanti . kerana doa dan amalan soleh anak-anak yg masih hidup itulah yg akan menyelamatkan kedua orang tuanya dari siksaan api neraka . .  .

dan setiap hari bacakan lah al-fatihah untuk mereka berdua , sama ada mereka masih hidup atau pun telah meninggal dunia . selain awak mendapat pahala , ibubapa awak pun mendapat rahmatnya  . . insya Allah . .
awak . . . jum . . . *Al~ Fatihah*

Comments