Skip to main content

CINTA SEJATI

selamat pagi sang mentari  ,
selamat pagi burung - burung ,
selamat pagi dunia  ku . . .
terima kasih Allah
kerana memberi ku peluang
untuk bernafas lagi hari ni . . .
di kedinginan yg menyerlah
setelah bumi disirami hujan malam tadi
ku gagahi tubuh untuk bangkit..
kerana tugas dan tanggung jawap
yg setia menanti diluar sana !
hanya dengan senyuman
ku lihat wajah mama ,
ku renung wajah ayah . . .
assalammualaikum mama . . .
assalammualaikum ayah . . .
waalaikumusalam sayang . .
serentak mereka berdua menjawap salam ku . .
sambil tersenyum ,
ku melangkah lesu ke bilik mandi . . . .

awak . . .hari ini mungkin saya masih boleh tersenyum untuk mama ,untuk ayah saya , memberi salam buat mereka berdua , membantu mereka semampu saya , mendidik adik-adik saya , menjaga harta mereka , tapi saya tak pasti ,apakah esok hari saya masih akan dapat melakukan pekara yg sama untuk mereka . . . .?? waAllahhualam . . . .

awak . . . semua anak sayang ibubapanya , semua anak manja dengan ibubapanya , semua anak mahu perhatian dari kedua ibubapanya . . .kan awak kan . . .tapi tak semua anak mendapatkannya awak ...hmmm

tapikan awak . .  jika kedua mereka itu tidak memberi perhatian  kat awak selama ini .  janganlah awak berkecil hati pada mereka , cuba awak cari ( siasat ) apakah punya nya diri awak tu terabai kerana setiap perkara yg berlaku ,mesti ada sebabnya bukan saja-saja  . . .

awak . . . walau siapa pun orang tua awak ,mereka adalah ibubapa awak . . tugas awak hanyalah  berdoa setiap masa agar awak akan menjadi anak yg berguna untuk mereka di dunia dan diakhirat nanti . kerana doa dan amalan soleh anak-anak yg masih hidup itulah yg akan menyelamatkan kedua orang tuanya dari siksaan api neraka . .  .

dan setiap hari bacakan lah al-fatihah untuk mereka berdua , sama ada mereka masih hidup atau pun telah meninggal dunia . selain awak mendapat pahala , ibubapa awak pun mendapat rahmatnya  . . insya Allah . .
awak . . . jum . . . *Al~ Fatihah*

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx