KITA BERBEZA PADA BATINNYA

selamat pagi dunia . .  .
melewati hari - hari yg sepi di pentas mu ,kadang - kadang aku rasa dunia ni memang hanya milik aku! bila alam jadi bisu , minda makin membeku ,kaku dan lesu ! uitt . . . meroyan pulak hehehe

Awak menyesal jumpa saya  ? awak memang patut rasa begitu  , semuanya berpunca dari ketidak adilan awak menilai saya dan dunia awak  sendiri sebenarnya ! apa yg cuba saya sampaikan ? mari saya terangkan :

kalau awak nak tau , dunia ini adalah indah jika awak tahu mencri dan menilaikan keindahannya , ni tak ,awak asik cari sukarnya hidup kat dunia ni ,awak cari silapnya dunia ni,awak musnahkan nilai yg sangat berharga di dunia ni ,so mana awak nak dapat keindahan nya kan. dan jika awak rasa dunia awak tu tak indah , maka dengan jelasnya awak juga mengganggap saya yg penghuni dunia pun tak indah lagi . . .mohon awak paham ~

dan awak ,kalau awak nak tau lagi dunia inilah syurga sementara buat sesiapa yg tahu menilaikannya , walaupun telah dijanjikan oleh Allah bahawa syurga hanya di akhirat nanti tapi syurga di dunia juga milik insannya dan pastinya awakjuga penghuni syurga dunia jugak kan ? masakan awak tidak perasan ??

awak oo awak . . . kalau awak hanya berfikiran negetif  pasal kehidupan didunia dan pasal manusia didunia ni , maka akan negetif jugaklah kehidupan awak di dunia ni , maka jelas sekali awak akan sentiasa memandang serong pada mahluk disekeliling awak jugak !semua yg awak pandang tak menampakkan kebaikan buat awak,semuanya tak betul,semuanya silap dan hanya awak je yg betul dimata awak. . .adilkah itu awak ????

dan disini jelas sekali awak dan saya sangat berbeza ,walaupun kita sentiasa berkomunikasi dengan baik, tapi awak bukan lah orang yg memahami perinsip saya . . apa prinsip saya ? mudah je  . .

* saya sentiasa bersangka baik walaupun dengan musuh saya ,
* saya sentiasa memaafkan kesalahahan yg orang dah buat kat saya
* saya akan melepaskan geram ,sedih dengan menangis bukan dgn marah2
* saya akan cepat meminta maaf jika saya  sedar kesilapan saya
* saya akan mengganggap kesilapan manusia itu pasti ,kerana manusia tak sempurna
* dan saya akan sentiasa menyayangi mahluk Allah walaupun mereka tak pernah terfikir untuk menyayangi saya . . .sesungguhnya saya ikhlas dan saya pun manusia biasa macam awak . . .

ye awak. . . kita amat berbeza pada batinnya . . .

Comments

Anonymous said…
dah faham dah