Skip to main content

KITA BERBEZA PADA BATINNYA

selamat pagi dunia . .  .
melewati hari - hari yg sepi di pentas mu ,kadang - kadang aku rasa dunia ni memang hanya milik aku! bila alam jadi bisu , minda makin membeku ,kaku dan lesu ! uitt . . . meroyan pulak hehehe

Awak menyesal jumpa saya  ? awak memang patut rasa begitu  , semuanya berpunca dari ketidak adilan awak menilai saya dan dunia awak  sendiri sebenarnya ! apa yg cuba saya sampaikan ? mari saya terangkan :

kalau awak nak tau , dunia ini adalah indah jika awak tahu mencri dan menilaikan keindahannya , ni tak ,awak asik cari sukarnya hidup kat dunia ni ,awak cari silapnya dunia ni,awak musnahkan nilai yg sangat berharga di dunia ni ,so mana awak nak dapat keindahan nya kan. dan jika awak rasa dunia awak tu tak indah , maka dengan jelasnya awak juga mengganggap saya yg penghuni dunia pun tak indah lagi . . .mohon awak paham ~

dan awak ,kalau awak nak tau lagi dunia inilah syurga sementara buat sesiapa yg tahu menilaikannya , walaupun telah dijanjikan oleh Allah bahawa syurga hanya di akhirat nanti tapi syurga di dunia juga milik insannya dan pastinya awakjuga penghuni syurga dunia jugak kan ? masakan awak tidak perasan ??

awak oo awak . . . kalau awak hanya berfikiran negetif  pasal kehidupan didunia dan pasal manusia didunia ni , maka akan negetif jugaklah kehidupan awak di dunia ni , maka jelas sekali awak akan sentiasa memandang serong pada mahluk disekeliling awak jugak !semua yg awak pandang tak menampakkan kebaikan buat awak,semuanya tak betul,semuanya silap dan hanya awak je yg betul dimata awak. . .adilkah itu awak ????

dan disini jelas sekali awak dan saya sangat berbeza ,walaupun kita sentiasa berkomunikasi dengan baik, tapi awak bukan lah orang yg memahami perinsip saya . . apa prinsip saya ? mudah je  . .

* saya sentiasa bersangka baik walaupun dengan musuh saya ,
* saya sentiasa memaafkan kesalahahan yg orang dah buat kat saya
* saya akan melepaskan geram ,sedih dengan menangis bukan dgn marah2
* saya akan cepat meminta maaf jika saya  sedar kesilapan saya
* saya akan mengganggap kesilapan manusia itu pasti ,kerana manusia tak sempurna
* dan saya akan sentiasa menyayangi mahluk Allah walaupun mereka tak pernah terfikir untuk menyayangi saya . . .sesungguhnya saya ikhlas dan saya pun manusia biasa macam awak . . .

ye awak. . . kita amat berbeza pada batinnya . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx