Skip to main content

KU YG DULU,BUKAN YG SEKARANG

assalam mualaikum awak . . .
lagi empat hari  kita akan menyambut kemerdekaan yg ke 56 tahun  ! yes merdeka..merdeka..merdeka !!

awak oo awak . .kalau lah dilihat pada usia yg ke 56 tahun tu , bagaimana kah wajah yg terbayang di depan mata awak tu ye ? kalau saya lah . .  terbayang seorang insan yg dah berusia sikit, rambutnya ada sikit rerambut putih , kulit diwajahnya juga sudah ada garisan-garisan halus  , besar kemungkinan beliau sudah menggunakan cermin mata untuk membaca surat khabar ..dan jika beliau seorang petugas awam ..beliau  sudah pun hampir pencen dalam tugasannya . .

awak oo awak  tapi apa yg awak nampak pada negara kita diusianya yg ke 56 tahun ini ?? kemajuan makin terselah ! rakyat semakin morden ! berbagai gadget baru yg terkini hampir dimiliki oleh rakyat malaysia ! setiap keluarga hampir mempunyai kereta ! motor ! dan rumah sendiri ! mewahnya rakyat malaysia sekarang ni ! ekonomi makin teguh ! berbagai infastruktur di naik taraf oleh kerajaan . .dan berbagai faedah untuk rakyat yg diberi oleh kerajaan bantuan demi bantuan dihulurkan ,si miskin dan si golongan sederhana semua mendapat keuntungannya !! . . so pada saya lah malaysia makin muda dalam usianya yg semakin beransur tua !


awak oo awak betul tak cakap saya ni ?

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx