MALAM INI 15 OGOS


malam jumaat
letih ..lemah . .lesu.. tapi happy sebab dah sampai rumah dengan selamat , family semua masih dok menuntun cerita hantu ..apakah? malam-malam jumaat ni menuntun cerita hantu? hebat sungguh heee...

naluri  yang semakin berubah ni ,saya kuatkan juga untuk melemparkan sebuah senyuman buat mereka dirumah..assalammualaikum.. akak dah balik,takde orang yg nak peluk ke ?? haaa.. ofcos adik saya yg kecil tu datang berlari memeluk saya dengan kuat ! akak kenapa balik lambat sangat .dah malam ni,mama dan ayah semua risau .. aaa..tengok dia dah berleter .. hehehe.. saya hanya senyum sengih dan mencium dahi dan pipinya dengan mesra... kan akak dah balik ni..saya jawap perlahan .

mama ,ayah dan adik  yg saya panggil lelaki tak jadi tu hanya melihat aku dari jauh. nenek apa khabar ? u pergi ke rumah madam ? mama tiba-tiba menyoal . ye ,nenek sihat alhamdulillah ,pergi semalam orang ada pergi rumah madam ,tidur sana 1 malam . ..saya jawap sambil duduk disebelah mama dan ayah .

letih la ma . . . sambil saya baring atas riba mama . mama diam ..emmm dah la tu pergi lah mandi dulu..berapa jam dah u kat dalam kereta tu ... mama bersungut ~.heee..saya hanya  sengih macam orang tak reti bahasa pun ada.  sambil saya pejamkan mata rapat-rapat  tapi bukannya  tidur ...ma.. i nak study lagi boleh ? i dah fikir masak-masak . . . i nak sambung belajar ...i nak fukos masa depan i dengan lebih baik lagi. i nak masa depan i terjamin dan i nak tolong mama dan family kita satu hari nanti .. hmm.. why not ? mama jawap selamba..tapi u betul-betul kenak belajar ni,jangan nanti u buat hal macam yg u dah buat masa u belajar lepas SPM dulu tu ..

ye ma.. i dah ambil keputusan .. ilmu lebih penting ,kalau kita tak kaya tapi kita pandai,akan datang hidup kita pasti senang..lainlah kalau kita kaya raya tapi akal kita pendek,harta setinggi gunung pun habis ma.. ye ma kan? ..emmm memang la betul..tapi mama tak nak u memain macam dulu.lastly u  kerja kat nursery mama jugak kan ..

i am serious ma !! swear! haha aku angkat tangan depan mama..heee..mama hanya senyum ..ok..up to u ... ni kenapa ni? putus cinta ? tiba-tiba je nak pergi belajar ..eh..ayah mencelah ... heee.. tak lah ayah,mood belajar i dah datang mendadak ni. dan i dah cakap kat nenek , nenek pun setuju, so i takde masalah la kan??

ok..kalau macam tu,u carilah kos yg sesuai buat u kata ayah lagi ..i ingat..i nak study berkaitan dengan kanak-kanak je ma..ayah.. sebab i kan memang suka budak-budak ..heee ... ok.. mama sokong .. u can study ! mama jawap ringkas.. tengs mama.. saya rasa antara sebab saya happy pagi ni ialah sebab pertama kali mama sokong keputusan yg saya buat kali ni .. muaah.. saya kish mama sambil memeluk mama dengan manja.. tengssss... bisik saya perlahan.. i nak mandi.. lah... masam dah ni ! saya bersuara minta izin untuk meninggalkan mama dan yg lelain ..

psst..psst.. saya panggil adik saya yg lelaki tak jadi tu ,jum lepak bilik !! ko tak online ke beb ? alaa... gua baru offline la.. tunggu lu macam tunggu kucing bertanduk siakk ..hahah adik saya dah marah ! wei.. jum la masuk bilik,gua ada story baik untuk lu dengar ni ..saya jeling sambil buat isyarat mata tanda ok..hehehe..kami pun masuk bilik dan si lelaki tak jadi tu pun mula lah bersembang..

awak nak tau dia story apa ? esok kalau saya free saya bagitahu  awak ok! selamat malam sayang ~

Comments