Skip to main content

AHAD - JOGGING DAN COUPLE

hai awak . .  pagi minggu ni saya pergi berjogging dengan kawan-kawan !seronok gak tau ! kalau lah ada boyfriend bolehlah ajak boyfriend berjogging tapi disebabkan takde sesiapa nak ajak sama so tak lain tak bukan ialah si lessy and si penk yg sentiasa menemani saya jika keluar rumah ! ok ..senang cakap merekalah bodyguard saya sekarang huhu *perasan pulak pasang bodyguard ekk*

bila dah letih berjogging ,kami pun lepak kat port biasa kami iaitu tepi tasik ! tasik mana ? ala..awak pergilah kat Muzium lelayang kat Pasir Gudang  tu,nanti awak jumpalah tasiknya ..eh !! boleh pulak cerita ekk?

sambil lepak tu kami pun sempat la jugak sembang kosong sambil layan mata kesatu sudut tasik . .kelihatan sepasang kekasih sedang memadu asmara disitu..ohnya awal lagi dah keluar dating ke bang? haha baru pukul 9am tu ..kami gelak sambil tak rasa bersalah apa-apa pun . tanpa menyedari di sindir pasangan tu asik dengan melayan emosi mereka berdua...
kata sorang kawan saya :

*pergh ! bab ni yg aku kantoi ni ,orang pegang-pegang tangan depan aku ! bukan mereka je dapat dosa ,aku yg nampak ni pun turut berdosa doh!! hehehe . . saya tak taulah sebenarnya sama ada dia marah atau pun dia seronok ! eh !! haaaa .  .

kemudian seorang teman saya pula mencelah :

*ala rilex la beb ,bukan akak ko , bukan abang ko . .biarkan je dia buat dia tanggung , ko pulak jangan tengok sangat ! orang tengah angau macam ni bukan ingat dosa pahala beb ! semua dia main bedal jek hehehe  bodayguard saya mula bersyarah ni adoi . .

kawan yg pertama tu menjawap pulak :

*aku kesian doh ! bercinta punya lah suci ,menyambungkan silaturahim memang baik lah kan ,tapi kenapa kesucian cinta tu nak dibalas dengan dosa ? bukan kah baiknya benda suci ni ditambahkan lagi dengan pahala . . moga nanti tuhan meredoi keutuhan cinta tu . .bukan melaknatinya ngekk . .

alamak mereka sudah memanaskan keadaan pagi yg cool ni nampaknya so...saya pun mencelah  :

*dahlah jum breakfast  . .pikir hal orang buat tambah dosa je watpe ! korang masih solo kan so mungkin korang tak terfikir sama macam yg couple tu fikirkan  . .  dah dah jum makan ! aku lapar sey .. saya sengaja mencelah agar dapat menenangkan suasana yg mula hot tu !

*haaa ni lagi sorang . . bila sebut pasal couple je ubah topik ! pening aku taw !

hahaha dia buat hal dah  . .  kawan saya perli saya dalam diam dah ni ! adeh . .  .

*wei . .  ape pulaknya salah aku wei . . adat la kan kalau benda yg takde sangkut paut dengankita watpe nak kita fikir kan sampai pening ,baik buat hal masing-masing jek hehehe saya gelak  . . .cover malu sebenarnya ni :p

*beb . . apa ko susah beb . .jadi couple aku je cik linda nur izzati oi . .  kawan saya si pengkid tu bersuara !

*what ??? err . .err . .  nape mesti dengan ko beb ? hahaha lawak doh  *saya gelak bingung*

* yelah kalau ko couple dengan aku kan, ku pegang tangan mu pun whuduk mu tak batal siott !!

hahahaha  . . .  aku masih waras lagi ngekkk !! saya bangun sambil meninggalkan budak -budak yg mula gelakan saya terbahak-bahak tu !! huh ! jahak mu eah . .  nanti..nanti korang  . .

kini baru saya teringat bak kata abang johnny . .  .

FunSubstance.com - Endless Entertainment & Humor

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx