Skip to main content

AWAK INI UNTUK AWAK . . .

Стереотипы | VK

AWAK . .  .
bila kita persoalkan pasal jiwa  ,banyak betul asam garam yg telah kita temui di kehidupan ni,walaupun kita hidup belum pun 1 abad ! eh..ade ke manusia hidup 1 abad ? menipu sungguh !!

AWAK . .  betul ke manusia mudah berubah ? mungkin secara biologinya mungkin , namun wajibkah manusia berubah pada hatinya ? pada janji-janjinya ?

AWAK . .bukan sekali ,tapi berkali saya jumpa dimana manusia mudah sungguh berjanji tapi pada penghujungnya janji tu semua diubah ! alasannya  sudah takdir nak buat macamana . . .  adilkah ?

AWAK . .  pada saya biarlah slogan parti politik kesayangan awak je tu yg mampu mengUBAH ..janganlah hati awak tu ye . . . kerana risikonya lebih  tinggi dari kenaikan minyak yg 20 sen tu  nanti..sangat bahaya tu !

AWAK ..kalau awak nak tau ,banyak pengalaman teman-teman fb saya yg melibatkan UBAH hati ini , sehingga membuatkan jiwa yg lagi satu pihak  tu merana dan terus merana . .  dimanakah KEADILANnya?

sebenarnya entri malam ni saya nak bagi tau awak  yg  bila sebut pasal hati ,ianya lebih kuat dari perasaan ! ada orang kata hati dan perasaan tu bukan suatu item yg sama ke ? pada saya . . .  TIDAK !

kerana perasaan ni halus dan tulus manakala hati pulak sangat keras dan kental ! awak masih tak paham lagi ? cuba tanya hati awak tu . .  dan dengarkan pulak perasaan awak tu . . ohnya. . .


*what the so sweet moment ...

Teddy Bear


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx