Skip to main content

BISING-BISING PUN KENA JUGAK

Hi you ! malam ni masa keluar rumah dengan adik-adik  saya tadi , kami  sangat teruja bila tenguk kenderaan berpusu-pusu di pam minyak area tempat saya ni..lahai..jem gila !!hanya naik 20 sen je tu , sampai ber jela-jela orang beratur ! ohnya  . . .

bukankah  harga naik untuk satu jangka masa akan datang so kenapa nak beratur begitu  teruk?? awak isi malam ni sampai jem macam tu , tapi  esok pun awak kena isi lagi kan tank tu ?? alahai..nilah rakyat malaysia suka sangat melatah !! naik 20 sen dah kalut !!  nak murah la konon ,walaupun hanya semalaman ???! sedangkan dengan tindakkan  begini sudah menimbulkan kesulitan pada pengguna lain yg tak berdosa macam saya ni hmmm....

hello . . . minyak kita murah lagi ok.. cuba lah awak isi minyak di Singapura tu ! entah-entah ramai orang lebih suka  naik basikal kot. ... yg peliknya tu . . . harga rokok sekotak rm 10  tu boleh pulak beli,tak bising pun . . .  adeh . .  oh rakyat   negaraku , janganlah mudah melatah lagi... take it easy ! nanti kena darah tinggi haha

silapnya negara kita ni ialah rakyat  sudah selalu  sangat  dapat bantuan , dapat sponser , sikit-sikt mintak tajaan , mintak bantuan, mintak itu ,ini  . . . bila dah biasa hidup senang , kena cabaran je sikit dah nak melenting hehehe,. . .  opsss ~ maafkan saya . . .


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx