Skip to main content

DALAM PAHIT ADA MANISNYA



semua orang patut tahu . . tiap yg berlaku ada hikmahnya ! setiap yg Allah datangkan ada tujuannya dan kebaikannya untuk setiap orang . . .

mungkin awak kurang percaya akan kata -kata saya ni tapi mari saya jelas kan dengan lebih terperinci maksud yg saya nyatakan diatas :

sebelum ni awak kenal tak dia ni ? semestinya lah kan sebab lelaki itu merupakan hero pasukan kegemaran saya iaitu JDT !



tapi sebelum ni awak kenal kah beliau ni ?


mungkin awak tak mengenalinya sebelum ni ,tetapi disebabkan kes 'sopan santun' yg di perkatan itu , mereka sama-sama di kenali walaupun dengan berbagai sudut peribadi  . .

pak cik ni mungkin sebelum ni orang tak berapa nak hurmat sekarang orang akan memandang dia dengan seribu satu macam perasaan di hati mereka  !

nah ! lihat lah  keajaiban Allah . .  !!! sekelip mata ianya berubah . . .sesuatu yg tak pernah terjangka oleh sesiapa kan . .tapi tulah kenyataannya . .


Dia insan yg hanya sebagai pakguard dikenali apabila telah terinaya !  wajarkah begitu ? pada saya setiap orang yg mengenalinya wajib untuk meghormatinya kerana itulah tanda sopan santun . .bukan setelah dia 'pemes'  . .  tepuk dada tanya lah minda ! *what on your mind*

apa yg jelas disini tiap dalam pahit tu ada manisnya . . ingat tu sayang . . . hee ~

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx