Skip to main content

DENGARKAN LUAHAN HATIKU

 Ildiko | via Tumblr

hai awak . . .selamat malam . .  malam jumaat tak boleh online lelama katanya sebab nanti mata kena penyakit susah tidur lena ! nape ? tak percaya ke ? hehe saya pun tak percaya . . .

Aduhai adik - adik yg baru habis UPSR tu . . .amboi korang . . .kemain lagi ea . .  dah boleh la enjoy sakan , pergi sekolah macam nak pergi kelas tarian je akak tengokkan . berlenggang kangkong sungguh ! kalau zaman saya dulu-dulu . . lepas habis UPSR, cikgu akan suruh bawa kain perca, jarum , gunting , dan macam-macam lagi lah untuk belajar menjahit . . .  maklumlah kan sekolah awek-awek *girls school * tapi zaman sekarang ni tak tahu pulak saya , aktiviti apakah yg pelajar-pelajar lepasan UPSR buat ,sementara menunggu hari cuti panjang tu ? aah . . .lantaklah jangan pening dok memikir,cikgu diaorang kan ada hmm . .

sementara untuk pelajar yg masih dok menghitung hari untuk peperiksaan PMR ,SPM,STPM dan last exam buat budak-budak IPT tu . .haaaa..janganlah asik dengan 'pesbuk'korang ok . . .hargailah masa yg kian hampir ni . jangan leka . . .masa dah singkat dah ! lepas periksa nanti ,korang nak online 'pesbuk' sampai 7 hari 7 malam tanpa henti pun tak ada yg halang ! lantak ko !! hehehe asalkan gadget korang tak meletop !!

aduhai adik-adik ku sayang . . 
dengarkan lah nasihat akak ni , setiap yg diuji itu adalah hak kamu ! harungilah ianya dengan seribu kekuatan minda ,ilmu yg di tumpahkan ke jiwa kalian tu adalah amanah ! sambutlah cabaran peperiksaan ini dengan semangat yg tabah dan hati yg tenang !  yess suksesss . . .

ala. . .tak paham le tu kat ayat-ayat akak nikan . .so camni . .maksud akak , korang bukan selalu periksa besar macam ni kan . . mungkin PMR  hanya sekali untuk korang ,begitu jugak SPM,STPM . .bukan tiap tahun korang ambil kan periksa tu . .so bila hanya sekali  seumur hidup ! lakukan lah sebaik mungkin ! jangan leka ! perah la otak tu sungguh-sungguh . .  esok belum tentu menjanjikan apa-apa kejayaan buat kita ,kalau kita tak nak berusaha harini tau sayang . . percayalah kata-kata akak ni . . *kan dah membebel*

emmm . . tepuk dada ,tanya lah selera . . nak jadi apakah esok bila dah besar nanti . .takkan hanya nak bergantung dibawah ketiak mak ayah korang jek kan . .  sekejap sekejap takpelah kan . .tapi kalau dah masuk 21 tahun . . itu dah tanggungjawap korang untuk kehidupan korang sendiri . .  so ?? u have the answer by yourself . .   . .gud luck !!

 Universe




Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx