SENANG ITU DUGAAN

assalam mualaikum awak . . . 
jumaat datang lagi , rasanya belum puas menikmati minggu ni ,tapi apakan daya ia tetap akan berlalu pergi meninggalkan kita  . . . begitulah kitaran waktu yg sentiasa berputar tanpa jemu . . yg pasti usia kan bertambah dan diri kita akan semakin matang dalam kehidupan ini . . malaysia boleh !! eh  . . awak lah yg boleh  . . . .

Awak oo awak . . . bila kita makin dewasa pernah tak kita terfikir bahawa hidup ini sangat adil buat kita ?

kenapa saya cakap macam tu ? sebab dalam hidup ni tiap orang di datangi dengan macam-macam dugaan seperti dugaan manis contohnya : hidup senang , hati senang ,kerja senang , senang tidur ,senang berkawan ,senang naik kereta senang pergi shopping ..eh... tu je yg saya tau ke ? tahlaa . . . 

tapi awak taukah apakah sebenarnya dugaan untuk orang senang macam tu ? *adeh soalan lagi ni *

ye sebenarnya  mereka sedang diuji sejauh mana kah ingatan mereka untuk bersyukur pada tiap nikmat yg Allah bagi! kemanakah senang  itu dikongsi . .  kemanakah senang itu di manafaati . . kemanakah senang itu di hormati . . 

Awak...bukan senang nak senang  . .dan bukan  senang nak susah jugak . .  its up to you ! wsalam . . 


Comments