Skip to main content

SOMEONE IS NOT MY FIRST LOVE

Assalammualaikum . . .
haaa..harini saya nak kongsi pasal 'cinta pertama'
apa yg saya tau ,untuk seorang manusia yg sihat dan normal
cinta pertamanya ialah bermula seawal usia 13 tahun *bila sudah akhir baligh*
tetapi jika awak telah jatuh cinta lebih awal dari usia itu ,
maka awak ialah insan yg sungguh hebat !
namun yg sebenarnya rasa cinta itu lahir ketika usia kita 21 tahun *dah masuk alam dewasa*
mana - mana orang yg ber cinta pada usia sebelum 21 tahun tu ,
sebenarnya dia sangat menyayangi pasangannya tetapi bukan menyintainya
maka dengan sebab itu ,
kita dapati terlalu ramai remaja yg 'frust' ketika bercinta di alam remaja
lebih-lebih lagi dizaman siber ni
kerap sangat kita lihat pasangan yg putus cinta !
termasuklah tuan blog . . . ^_^
tapi saya bukan lah remaja lagi ye
maka dengan ikhlas saya katakan . . .
ini bukanlah ' my first love ' heehee . . .





cute anime couple wallpaper - Google Search



But he said . . .


xx | via Facebook

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx