JAGA HATI . . . JAGA KATA-KATA

hai . . . awak .  .
kadang-kadang usia bukan dapat melambangkan perangai seseorang ! kenapa saya cakap macam tu ? inilah kerana budak yg berumur 10 tahun tak mungkin dapat berfikiran seperti remaja berusia 20 tahun , namun tak pelik jika ada jugak yg berusia 10 tahun tapi perangai mengalahkan dewasa 30 tahun !

masyarakat disekeliling saya telah menjadi contoh yg terbaik untuk permasalahan ini . dimana setiap perangai manusia itu boleh dikatakan bukan dipengaruhi oleh usianya tetapi PENGALAMANNYA . . .

ramai orang yg hidupnya susah mempunyai anak yg cepat matang ! yg merasakan betapa perlunya kerjaya dan keluarga untuk terus  melalui kehidupannya !

ramai anak orang yg berharta ,senang cakap anak orang kaya  . . menganggap kawan-kawan lebih penting dari keluarga dan menganggap kerja itu hanya sebagai aktiviti masa bosan ! hebat bukan ?

saya kan . . bukan anak orang kaya  . . .bukan anak orang miskin . .  . keluarga saya yg sedang-sedang saja . . tapi golongan seperti saya ni ada hak jugak untuk bahagia  . . . dan janganlah menghina kami bagaikan kami tiada harga diri . . . . tepuk dada  . . .tanya pada kisah semalam ,apakah yg telah awak katakan . . . 

                                      cinnamon stick wrapped Candles | ❤

AWAK . . . kadang-kadang golongan yg sederhana ini umpama lilin yg membakar dirinya sendiri hanya untuk membahagiakan orang lain . . .  sedih . . .

Comments