Skip to main content

REMAJA KU

Hai !
bila dunia makin maju , manusia berlumba-lumba untuk menejarnya ! selaju ikan lumba-lumba nampak gayanya mereka mengejar !

sebagai rakyat yg dibesarkan dalam era kemordenan saya pun turut sama merasai kemajuan negara ! alhamdulillah sejauh ni kami *remaja dimalaysia * takde lagi yg tak reti guna handphone ,  laptop , melayari jalur lebar dan sebagainya  . . . kalau ada pun mungkin  emm . . .aah rasanya overall tau bagaimana gunanya handphone dan gadget yg terkini tu !

namun begitu apa yg di kesan hingga keharini banyak kesan negetif yg timbul bila kesemua gadget ni digunakan !

baru-baru ni kes bunuh bersangkut hal muka buku terjadi dimalaysia dan di india ! dimana remaja malaysia dijumpai mati selepas bertemu rakan sibernya itu ! dan diindia pula seorang anak mengantung dirinya selepas ditegah oleh orang tuanya dari melayari muka buku ! uhh remaja oh remaja  . . .


dinegara kita ni pulak  penyakit baru dimana pengguna dihubungi oleh 'seseorang yg kononnya orang yg bertugas di bank negara ,mengatakan bahawa 'mangsa' berhutang itu dan ini  dan meminta nombor akaun untuk proses selanjutnya ! namun pastinya jika kita percaya pada 'panggilan' itu bulat-bulat memang sah kena tipu kerana 'pemanggil' itu adalah warga asing yg kerjanya menyamar !! uhh bahaya sungguh ni pak !!!! mau dihantar pulang apa kalian ini ???


terbaru ! dalam taman saya dimana baru semalam saya dapat tahu , murid darjah 1 berbincang dan bercerita tentang seks dengan kawan-kawannya ! phewww  18sx tu !!! paling hebat dia boleh buka story dibalik selimut tu !! mau migrin saya mendengarnya  .  .aduh . .  7 years old and she know how  to make baby ???? Tapi kes ni tak keluar metro atau tv 3 ok ..hanya gosip jiran tertangga jek
~parohhh


ya ALLAH . . . mohon keajaiban  dari MU . . . selamatkan lah remaja-remaja kami  . . .  jadikan lah remaja dimalaysia ni remaja yg berakal dan beriman ,serta mempunya jati diri yg teguh  terutamanya remaja islam yg berbangsa melayu dimalaysia  . .  ku bermohon ya ALLAH . .  selamatkan kami dari segala yg mungkar dan lindungilah kami dengan sebaik-baik perlindungan . . . aaaminn . .  .

*awak . . kalau umur 23 tu remaja ke tak ekk  . . .

Cats animals wallpaper | (19761)
peh . . payah jugak ni . . mmm

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx