Skip to main content

SEJAUH MANA DIA BOLEH PERGI ?

jam 12 malam . . . sunyi sepi . . sunyi gila ! bunyi cengkerik pun takde ! apa lagi bunyi kodok  ! bunyi kucing mengawan ! ye la . .semua nya tak berbunyi mlm ni . .  serious  memang sangat sunyi .tetapi jari jemari saya ni tengah gatal nak menaip keypad , so layankan ajelah . .

Untitled
jari jemari kian terasa teringin menaip ..


diluar sana . .  .sesekali kedengaran angklong berbunyi . .  klong. . klong... klong . .  pastinya angin bertiup dan bunyi angklong itulah teman setia saya saat ini . . selang beberapa ketika . .  suara bersungut sang guruh kedengaran di langit gelap malam ini . entah apa yg disunggutkan si guruh itu . .  entah apa maunya  . . . entah mana arah jatuh air matanya nanti . .

Room | via Tumblr
kamar pun jadi sepi . .


eh . .  membebel jek saya malam sunyi ni kan . .sebenarnya saya nak kongsikan sesuatu yg agak menarik untuk di perhatikan . . persoalannya : berjayakah dia mengejar cita2nya dan mencapaikan impiannya itu ???? Allah je yg tahu . . .  dan sebagai insan yg perihatin saya pun mencadangkan tuan punya diri tu memberi kebahagiaan kepada org tuanya dulu , sebelum memberi kebahagiaan kepada 'pemaisurinya' itu . .  jom lepak sini klik link menarik ni ok!


Porcelain doll | via Tumblr
kayak retis laa . .

kemudian bila dah tenguk , awak jawaplah sendiri ,kemanakah arah cintanya pada pelajarannya dan kepada kekasihnya  . . . *takbirrr* mohon Allah lindungi adik ini dgn keluarganya  ...aaminnn . . .


Forever | via Tumblr



Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx