Skip to main content

SEMBANG 8 OKTOBER 13

hi there  . . selasa datang lagi bersama tora dan cekelat ding dang . .  .  hahaha sengal !! nini cokelat celop yg sedap dan enak ! tengok ! banyak betul iklan disini ! belum pun taip entri dah keluar iklan-iklan jajan , macam cerita di tv 3 pulakkan heeee..opsss sorry  hanya bercanda je kok  . .eh !! dari seberang pula . .  maaf sekali lagi embak.. :p


awak baru tadi saya bersembang dengan seorang sahabat siber saya dari seberang dia dari kepulauan Bali  ! mungkin hanya sekejap  sahaja perbualan kami , tetapi dia sangat tertekan disana ! lumrah hidup.

dia terpisah lama dengan isterinya selepas rumah tangganya tidak mendapat restu orang tua dan apa yg lebih menyakitkan hatinya dan juga telah menguji kesabarannya  . . si isteri yg dikasihi turut tak mahu pulang kepadanya hanya kerana  dia seorang yg golongan sederhana , manakala kaum keluarga isterinya merupakan golongan yg berharta ! dia sungguh tertekan !

kasih sayang dinilai dengan harta benda , hilang rasa sayang yg sebelum ini di janjikan ! lupa sebuah cinta yg terbina ! sungguh trajis kan . . tapi itulah kenyataannya . .

sebagai  seorang sahabat siber , saya ada juga bertanyakan jika dia ada kekasih gelap ? namun katanya dia sedang cuba untuk memperbaiki diri nya dan sesungguhnya dia ingin kembali kepada isterinya semula , namun semuanya sia-sia ..ianya tidak berhasil . .

saya tidak mampu membantu dia kerana saya bukan isterinya hehehe . . saya hanya sahabat siber dia so saya katakan bahawa jika dia ingin teruskan niat dia tu..rajinlah berdoa kepada Tuhan dan menerima ketentuan tuhan dengan redha , mungkin ada hikmah disebalik semua yg berlaku  ...semuanya perlukan kesabaran  . .


Stitch


malangnya perbualan kami terputus setengah  jalan sebab saya nak mulakan tugasan saya....
 iaitu ''masuk ofis '' . .masak time lah . . nanti petang dah nak pergi kelas  . . adeh . .  .


*awak..oo..awak . .  rindu itu ape ekk * he3


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx