Skip to main content

STRESS

hai selamat petang rindu
hari ni agak tegang berbanding semalam
maklumlah kan sebagai pengusaha taska yg muda yg sedang belajar ni *cehh . .
saya akui bukan mudah untuk mengendalikan anak-anak manusia yg kecil-kecil ni , tapi lagi sukar nak adjust anak manusia yg besar -besar tu haha ,mereka lagi 'besar' ragamnya haishh . .

eh .. kelaut pulak saya ni kan . . hehe

bulan  oktober ni taska saya ditambah lagi seorang pelajar lelaki yg kecil , berusia hampir 3 tahun. sebagai pengusaha saya tak nak la tanya bagaimana latar belakang anak itu , tapi apa yg di beritahu oleh ibunya , bahawa anak nya telah di ganggu oleh seseorang insan sengal di rumah pengasuh lamanya ! kata ibunya lagi anaknya diganggu dengan gangguan seksual oleh anak lelaki pengasuhnya itu ! dan ibunya terpaksa memberhentikan penghantaran anak nya kerumah pengasuh itu walaupun anak itu telah di jaga sedari bayi lagi !

ok ! saya berjanji bahawa tiada gangguan apa-apa di taska saya ni tapi saya cuba lihat dulu ,perkembangan anak lelaki dia tu , sebab sebagai manusia yg bertimbang rasa ,saya tidak mungkin mendengar satu belah pihak saya *itu tak adil* kan?


harini 10.10.13 masuk hari ke sepuluh anak itu berada di taska saya ,so far so good ,tup-tup tadi jam 10 pagi pengasuh lama kanak-kanak tu called saya ! what for ?? dia menangis , dia sedih,kerana ibu kanak-kanak itu menipunya dan dia kata dia sayang kanak-kanak tersebut sebab dia dah anggap kanak-kanak tu bagai anak dia sendiri  . .adeh . . . tekanan disini !!! how can i solve this problems ??

dengan nada perlahan saya berkata kat akak tu : ' kak , saya pun tak tahu apa puncanya semua ni berlaku , bukan saya yg minta dia kesini , dia yg datang cari saya  , jika dia seorang yg betul-betul jujur pada kata-katanya dulu , maka  dia kekal lah menghantar anaknya disini , dan jika dia cuma nak buruk kan akak hanya sebab pekara lain , maka dia akan buat benda yg sama kat saya tak lama lagi . . saya harap akak  bersabar  lah ye  . .  akak tu menangis dan menangis  . . saya jadi sebak  ! * hati tisu lah katakan*

dia kata akak tak kesah pasal wang ringgit ,tapi kenapa dia putuskan untuk pisahkan akak dengan anak dia  . .oh . .bagaimana saya nak jawap??? sebab mungkin nanti kalau saya cerita ,cerita saya akan mengaibkan akak ni ?

ginilah kak . . .kalau akak rindu budak @#$%^& ni . . . akak datanglah taska saya ni ok . .saya tak kesah . . datang tau kak . akak tu masih lagi menangis dan katanya terima kasih  sebab memahami akak ni . . its ok kak , saya pun manusia , ada hati dan perasaan dan saya pun sayang budak-budak so saya lebih memahami naluri akak ni . .  akak janganlah sedih lagi ok . .

dan perbualan kami diakhiri dengan suara sedih akak tu dan suara sebak saya huhu *touching derrr*

10.10.13 saya tertekan disini dengan  :
penjelasan ibu pelajar saya
penjelasan pengasuh lama pelajar saya
penjelasan pensyarah saya 
penjelasan 'awak' . . . adeh . . . .  its too hard dear ~

*rupanya sulit juga nak jadi seorang orang kan . . .

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx