MENYERAH DIRI PADANYA

ini bukan cerita 18sx

Tumblr

awak . .
tadi ketika saya berjalan-jalan menyusuri halaman facebook  , saya terjumpa satu page yg membuat saya terkelu seketika . . ''spechless'' kejap . .  . katanya cuba kawal diri dan perasaan kita untuk tidak mengeluh di wall facebook !!

katanya lagi mengapa tidak kita luahkan nya pada Allah yg maha berkuasa? kenapa harus menjadi lemah dikalangan teman-teman  sosial tu ? kenapa kita tidak kuat didepan orang ? sedang kan umat islam ada Allah sebagai tempat mengadu . .tempat untuk menitis kan air mata sebagai merendah diri pada pencipta.

 I like taking pictures of flowers...

awak . .  .
saya selalu menangis disebabkan perasaan saya ni . .bukan sebab merendah diri pada Allah  . . .  ye awak   saya sedih sekarang ni untuk sebuah erti kata lain . . saya menyesal  . .  saya selalu meroyan pasal perasaan di wall tu dulu . .  padahal perasaan saya ni bukan untuk ditatap oleh orang lain! bukan untuk di 'like' bukan untuk di perkatakan dengan komen !

sewajarnya saya menyembah Allah sambil mengadu padaNya pada tiap  kedukaan saya  . . bukan meroyan di facebook  . .  ye bila di fikirkan betapa hilang akal nya saya  . . .emm tapi tulah benda dah jadi  . . kalau lah saya boleh ubahkan waktu . . 

apa yg nyata sekarang ni . . saya dah sedar dah !!  so lepas ni mungkin saya  takkan menangis untuk sebuah perasaan tapi menangis hanya ketika mengadu pada Allah yg satu . .   *Allah huakbar*

 Outside my window <3

cuma kan awak . . .  saya akan menangis bila orang yg saya sayang tu tipu saya  . .tu yg saya tak tahan tu . .  ya Allah  . .bantulah saya untuk tiap kata-kata saya  kali ni . . jaga lah hati saya untuk terus sabar pada tiap perbuatan yg dilakukan pada saya  . . .

Aurora Borealis | via Tumblr
tiada Tuhan yg ku sembah melainkan ALLAH
dan sesungguhnya MUHAMAD itu pesuruh Allah . . .

*suara pak bilal mengalun azan asar dah kedengaran . .jum offline  . . .  .




Comments